    From: "f...@p...onet.pl" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ofermom gratulujemy:))))
    Date: Sun, 02 Jan 2011 20:48:48 +0100

    W dniu 2011-01-02 20:15, Marcin pisze:

    > Znasz jakiegos lekarza, ktory dla kasy po "reformie" religi wyjechal za
    > kasa? o dodatkach zapomnialem, tu tez sa rzecz jasna, "2zl za recepte"
    > co lepszym orlom pozwalaja te 10-15 podwoic.
    > natomiast profesorek nie ma nic, poza tym, ze stosunkowo biedne
    > spoleczenstwo finansuje stosunkowo droga sluzbe zdrowia.

    Moj Kuzyn wyjechal do Niemiec z rodzina jakies 6 lat temu, po
    specjalizacji z anestezjologii. Byl w roznych miastach na kontraktach. W
    cale mu sie nie przelewa, przy zonie i dwoch synach. Kiedy byla reforma
    sluzby - nie wiem, bo nie siedze w temacie, jedynie lekarz bez
    specjalizacji jesli pracuje w poznaniu, zaraz po studiach , bez
    specjalizacji dostaje z 2,5k brutto.
    Ale profesor z Fizyki ma 5k brutto, ale mu licza inaczej podatek,
    normalnie musialby zarabiac jakies 8k, gdyby liczyc podatek jak kazdemu,
    jak ma publikacje, granty z unijnymi, i nie jest glupi, to moze miec i
    25k netto. Z dobrymi lekarzami np. z okulistyki, ktorzy pracuja rowniez
    w prywatnych klinikach, maja 10k netto z prywacizny.
    To zalezy co sie umie i jak to sie sprzedaje.