    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ofermom gratulujemy:))))
    Date: Sun, 02 Jan 2011 21:18:07 +0100

    Zbyszek wrote:

    > od tego są ubezpieczenia, by jednak nie był to sam sprawca. Przynajmniej
    > trzeźwy.

    To skąd sprawca weźmie pieniądze to jego sprawa. Czy jest ubezpieczony czy
    sprzeda dom czy będzie się puszczał to ofiarę nie powinno nic interesować.
    Ofiara powinna dostać zwrot poniesionych krzywd i strat w możliwie pełnym
    zakresie jak to tylko możliwe. Państwo powinno dopilnować by sprawca nie
    uciekał od odpowiedzialności i w skrajnych przypadkach zmuszać sprawcę do
    pracy na rzecz ofiary. Dla minie państwo to umowa miedzy obywatelami na
    obowiązujący porządek prawny. Sprawca łamiąc prawo i powodując straty i
    krzywdy u swojej ofiary sam wychodzi ze społeczeństwa i z państwa. Przestają
    go dotyczyć przywileje, które dotyczą innych obywateli. Państwo powinno dbać
    o swoich obywateli i takie jednostki poza społeczne zmuszać do naprawy szkód
    i krzywd u swoich ofiar, jeżeli same się od tego uchylają. Państwo, które
    skupia się na sprawcy, a nie na ofierze nie jest dla mnie interesujące.
    Państwo dbające o komfort osadzonych i o ich bezpieczeństwo pomijające
    jednocześnie los ofiar, a tak na prawdę nie interesujące się zupełnie losem
    ofiar jest w moich oczach nic nie warte. Zmuszanie ofiar do płacenia poprzez
    podatki za utrzymywanie i dozór swoich oprawców to sprawiedliwość, której w
    zupełności nie pojmuję. Dla mnie sprawca powinien zapłacić za wszystkie
    czynności, które podejmie państwo w sprawie, a których by nie podjęło gdyby
    sprawca nie dopuścił się swojego czynu. Powinien zapłacić za akcje policji
    pogotowia ratunkowego czy straży, zapłacić za wiezienie, sąd i oczywiście
    pokryć koszty i krzywdy swojej ofiary w pierwszym rzędzie. Przestępstwo
    powinno się przestać opłacać w najprostszym wymiarze ekonomicznym. Duże
    przestępstwo robiło by ze sprawcy w istocie niewolnika. Taka perspektywa
    doprowadziłaby do otrzeźwienie gorące głowy oraz znacznie zmniejszyła chęć
    do burd i głupich wyskoków. Żony inaczej by patrzyły na swoich pijanych
    mężów za kierownicą gdyby wiedziały, że ryzykują całą swoją egzystencję
    ekonomiczna. Do ubezpieczeń nie trzeba by było nikogo przekonywać. Tak
    myślę. Dla mnie sprawiedliwość i odpowiedzialność jest wtedy gdy sprawca
    doprowadzi do sytuacji z przed swojego przestępstwa.