  • Data: 2010-05-24 13:10:55
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Maj, 10:38, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup
    g2000vbc.googlegroups.com...

    > [...]
    >
    > Może i jest prosta, ale np. ja takiego podatku nie zapłacę i co mi zrobisz?

    a co teraz US robi, jak nie zapłacisz? Zrobi to samo i z pogłównym, a
    będzie nawet prościej, bo dokładnie będzie wiadomo, ile nie wpłacił i
    kto.

    Pogłówny mógłby zastąpić obecny PIT, bo całe zło tego podatku tkwi w
    konieczności analizowania, co jest dochodem.

    > Ja uważam, że wszystkie formy podatku dochodowego, czyli CIT i PIT (także
    > pogłówne ubezpieczenie zdrowotne w obecnej formie) to proszenie się o
    > kłopoty a następnie bohaterska walka na polu stworzonych sobie problemów.

    Zgadzam się, choć będę się upierał, że mniej ich jest w przypadku
    pogłównego niż dochodowego.

    > Co stoi na przeszkodzie aby jedynym podatkiem był VAT plus ewentualnie
    > jakieś szczątkowe formy PCC?

    Pewnie to samo, co przeszkadza wprowadzeniu innych prostszych podatków
    w miejsce skomplikowanych: Tusk, Kaczyński, Marcinkiewicz, Belka,
    Miller, Buzek, Cimoszewicz itd...
    Dlatego zakończyłem swoją wypowiedź słowami "ech, pomarzyć można" :-(

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski