  • Data: 2010-05-25 10:11:31
    Temat: Re: oszczedzanie na emeryture
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > Bezrobotni chyba nie łapią się do statystyki MinFina, na której się
    > oparłem (więc bez ich pieniędzy kwoty pozostaną bez zmian), ale
    > uważam, że tak, powinni także płacić. Przecież bezrobotny je i pije,
    > więc trudno powiedzieć, że nie ma ani grosza.

    Nie chodzi o "powinni". Chodzi o to, ze musieliby placic (mieliby
    obowiazek). To samo dotyczy pracujacych na pol etatu, w supermarketach
    itd. Jak sobie wyobrazasz egzekwowanie takiego obowiazku?

    > Ze względów moralnych podatek pogłówny powinien mieć bardzo mało
    > wyjątków: np. osoby trwale niezdolne do pracy.

    A to jakis problem zalatwic takie papiery? Bez zartow. W takim ukladzie
    jedna osoba moglaby pracowac (i placic podatek) za 10. W tej chwili nic
    to nie daje, tylko strate ulg i ew. wyzszy prog podatkowy.

    > A co do mieszkających za granicą: mamy pojęcie rezydencji podatkowej,
    > więc można się na tym oprzeć. Podobnie jest chyba dziś z PIT (jeśli
    > umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania mają zastosowanie).

    Jest zupelnie inaczej, gdyz tu rezydowanie poza Polska nie powoduje
    zmniejszenia podatkow.

    To jest czysta utopia, nie ma zadnej praktycznej mozliwosci wprowadzenia
    takiego rozwiazania.
    --
    Krzysztof Halasa