    From: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: paypass ... pierwsze wrażenia
    Date: Tue, 06 Jan 2009 14:10:06 +0100
    To: k...@o...pl

    Dnia 06-01-2009 o 13:21:01 <k...@o...pl> napisał(a):

    > IMHO to jest tylko "fajne", wszelkie inne zalety prezentowane przy
    > okazji tej technologi można było zrobić już dawno bez niej....a nawet
    > więcej (brak autoryzacji dla niskich sum itd).
    > Większym problem niż wybór kanału transmisji danych jest koszt
    > wykonywania płatności, terminala...

    Obawiam się, że PayPass w swej obecnej formie to jeden wielki niewypał -
    umożliwia zaoszczędzenie może kilku (<10) sekund na braku konieczności
    wklepania pinu czy podpisania slipu, a to IMHO dużo za mało, by skłonić
    ludzi do inwestowania w nową technolgię.

    NB o ile mnie pamięć nie myli, to w Europie pilotaż PayPass'a zaczął sie
    jakieś 2-3 lata temu w Szwajcarii. Sukcesy w upowszechnianiu tej formy
    płatności odniósł raczej umiarkowane, zważywszy że obecnie np w Bazylei
    płacić można raptem w DWU miejscach, w Bernie chyba w 6, a w Zurichu AŻ w
    16 (głównie MacDonaldy).

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de