  • 1. Data: 2009-01-05 22:02:30
    Temat: paypass ... pierwsze wrażenia
    Od: piatkos <p...@g...com>

    Witajcie,

    widziałem z archiwum, że temat był dość dawno poruszany, więc może go
    trochę odświeżę.
    nabylem takowego ostatnio w BZ. prosty system - kupuje się kartę za 20
    zł i dostajemy ją do domu. karta pre-paid - dostaje sie numer rachunku
    i mozna doladowywac.

    sprawdzalem na razie w kilku punktach we Wro... bomba :) szybko, bez
    problemow... jedynie obsluga troche sie tego boi i czasem linijka po
    linijce czyta pokwitowanie z terminala :D

    o ile zaczną wymieniać terminale na bezstykowe ciut szybciej, to
    bedzie to chyba wieksza rewolucja niz chip (co prawda sens tego inny,
    ale tak jakos sobie pomyslalem;P)

    pozdrawiam
    wojtek

  • 2. Data: 2009-01-05 22:22:34
    Temat: Re: paypass ... pierwsze wrażenia
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "piatkos"
    o.googlegroups.com

    > o ile zaczną wymieniać terminale na bezstykowe ciut szybciej, to
    > bedzie to chyba wieksza rewolucja niz chip (co prawda sens tego inny,
    > ale tak jakos sobie pomyslalem;P)

    Aby to (nie ukrywam) fajnie rozwiązanie szybko przyjęło się w PL trzeba:
    1. zwiększyć ilość miast, które mają pilotaże tego cudeńka
    2. zwiększyć zaangażowanie banków - póki co tylko BZ operuje w tym
    segmencie.

  • 3. Data: 2009-01-06 05:03:46
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Rewolucja żadna. Floor limit znany jest nie od dziś i dotyczył trochę
    większej ilości kart niż obecny paypass. No i też nie wiązał się z kosztami
    dla klienta.

  • 4. Data: 2009-01-06 07:36:13
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message
    > Rewolucja żadna. Floor limit znany jest nie od dziś i dotyczył trochę
    > większej ilości kart niż obecny paypass. No i też nie wiązał się z
    > kosztami dla klienta.

    Nie wiem o jakiej karcie mowisz, ale ja nie zauwazylem zeby przy
    transakcjach zblizeniowych przechodzilo bez autoryzacji, a na pewno nie
    przechodzi przy karcie przedplaconej.

    MK

  • 5. Data: 2009-01-06 08:22:50
    Od: MM <m...@k...chip.pl>

    On 5 Sty, 23:02, piatkos <p...@g...com> wrote:
    [ciach[
    Czy tą kartą można również płacić w internecie?

    Pozdrawiam
    MM

  • 6. Data: 2009-01-06 11:32:54
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 06-01-2009 o 09:22:50 MM <m...@k...chip.pl> napisał(a):

    > On 5 Sty, 23:02, piatkos <p...@g...com> wrote:
    > [ciach[
    > Czy tą kartą można również płacić w internecie?

    Tą, o której pisał piatkos nie mozna bo to Maestro. Ale BZWBK daje także
    kredytowe Mastercardy z funkcją Paypass i tym zapewne się da.

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 7. Data: 2009-01-06 11:38:33
    Od: k...@o...pl

    On 6 Sty, 12:32, "Michal Zapalowski" <g...@g...de> wrote:

    > Tą, o której pisał piatkos nie mozna bo to Maestro. Ale BZWBK daje także
    > kredytowe Mastercardy z funkcją Paypass i tym zapewne się da.
    To nie jest argument gdyż kartami Maestro BZWBK można płacić w
    internecie pod warunkiem stosowania 3dsecure.

    http://dlaciebie.bzwbk.pl/37573
    Od 21 lipca 2008 z usługi 3D-Secure mogą korzystać także wszyscy
    użytkownicy kart Maestro i Mastercard - debetowych i kredytowych.

    Płatność kartą Maestro BZ WBK S.A. oraz EURO<26 Maestro BZ WBK S.A. w
    sklepie internetowym, który nie posiada wdrożonej usługi 3D-Secure nie
    zostanie zrealizowana.

  • 8. Data: 2009-01-06 11:41:37
    Od: k...@o...pl

    On 6 Sty, 12:38, k...@o...pl wrote:

    > Płatność kartą Maestro BZ WBK S.A. oraz EURO<26 Maestro BZ WBK S.A. w
    > sklepie internetowym, który nie posiada wdrożonej usługi 3D-Secure nie
    > zostanie zrealizowana.
    Natomiast w/w karty nie ma na tej liście a w regulaminie jest tak:
    "Nie jest możliwe dokonywanie przy użyciu Karty transakcji na
    odległość oraz
    transakcji internetowych."

  • 9. Data: 2009-01-06 12:21:01
    Od: k...@o...pl

    On 5 Sty, 23:22, "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > 1. zwiększyć ilość miast, które mają pilotaże tego cudeńka
    > 2. zwiększyć zaangażowanie banków - póki co tylko BZ operuje w tym
    IMHO to jest tylko "fajne", wszelkie inne zalety prezentowane przy
    okazji tej technologi można było zrobić już dawno bez niej....a nawet
    więcej (brak autoryzacji dla niskich sum itd).
    Większym problem niż wybór kanału transmisji danych jest koszt
    wykonywania płatności, terminala...

  • 10. Data: 2009-01-06 13:10:06
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 06-01-2009 o 13:21:01 <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > więcej (brak autoryzacji dla niskich sum itd).
    > Większym problem niż wybór kanału transmisji danych jest koszt

    Obawiam się, że PayPass w swej obecnej formie to jeden wielki niewypał -
    umożliwia zaoszczędzenie może kilku (<10) sekund na braku konieczności
    wklepania pinu czy podpisania slipu, a to IMHO dużo za mało, by skłonić
    ludzi do inwestowania w nową technolgię.

    NB o ile mnie pamięć nie myli, to w Europie pilotaż PayPass'a zaczął sie
    jakieś 2-3 lata temu w Szwajcarii. Sukcesy w upowszechnianiu tej formy
    płatności odniósł raczej umiarkowane, zważywszy że obecnie np w Bazylei
    płacić można raptem w DWU miejscach, w Bernie chyba w 6, a w Zurichu AŻ w
    16 (głównie MacDonaldy).

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de