  • Data: 2002-04-06 13:19:30
    Temat: Re: pierwsze konto bankowe
    Od: Artur Fortuna <f...@p...pole.reply-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Justyna Biała napisał(a):
    > No tak, ale ty pewnie masz regularne konto w PKO SA, a ja na takie raczej nie
    > mam co liczyć.

    Niekoniecznie. Wymagana jest deklaracaja o wpłatach, nie wpłaty. Co najwyżej nie
    dadzą Ci wypukłej karty itp. Ponadto wpłaty to nie musi być pensja, może to być
    np kasa, którą przed chwilą wypłaciłaś z ich bankomatu.
    Tyle tylko, że taka gimnastyka jest nieco głupawa.

    > No dobrze, więc co będę musiała zrobić, aby otrzymać kartę "wypukłą"?

    W Pekao SA 3 miesiące regularnych wpłat. W innych nie wiem.

    > Czym się różni karta Mastero od Visa Elektron? Są do różnych bankomatów?

    Maestro to elektroniczna wersja MasterCarda.
    Elektroniczne różnią się tym od wypukłych, że:
    - nie zapłacisz nimi w sklepach wyposażonych w ręczne czytniki kart.
    (ale w Polsce takowych mało);
    - nie zapłacisz nimi w Internecie (z wyjątkami);
    - elektroniczne na ogół są debetowe (rachunek obciąża konto natychmiast),
    a wypukłe kredytowe (automatycznie zaciągasz kredyt, czasem przez ileś dni
    nieoprocentowany) lub z odroczoną płatnością (rachunek plus prowizja (rzędu 1%)
    raz w miesiącu).

    Wybór czy Visa (lub VE), czy MasterCard (lub Maestro) w Polsce nie ma żadnego
    znaczenia.
    I sklepy i bankomaty przyjmują oba równie chętnie. Różnica robi się za granicą. W
    jednych
    krajach dominuje jeden system, w innych drugi. Poza tym zagraniczne płatności Visą są
    przeliczane na zł poprzez dolary, z MasterCardem poprzez euro, co znów w różnych
    krajach
    różnie się kalkuluje. Z grubsza rzecz biorąc w Europie lepsze euro.

    --
    Artur Fortuna