    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Date: Wed, 20 Apr 2005 23:40:28 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 23:09:40 +0200, Glenn naskrobał(a):

    > To Ty nie rozumiesz. Jako, że jestem wyjątkowo pokojowo nastawiona, to Ci
    > wyjaśnię. Otóż: osoba A dostaje na swoje konto nienależne pieniądze w kwocie
    > X. Przyczyny mogą być dwie. Jedna to taka, że pomyliła się osoba B. Jeżeli
    > osoba B chce odzyskać kasę, to o ile osoba A nie odda po dobroci pozostaje
    > sąd cywilny.

    cyt:
    "- teraz Bank chce abym im to zwrocil mimo ze
    wydalem juz te pieniadze nie majac pojecia ze to blad po ich stronie"

    pomimo pokojowego nastawienia za cholere nie da się tak tego zrozumieć.

    >Druga możliwość to taka, że pomylił się bank.

    ciepło.

    > W tej sytuacji
    > bank robi storno.

    cieplej

    > Jeżeli osoba A posiada na rachunku kwotę minimum X, albo
    > ma uruchomioną linię kredytową na kwotę minimum X, to zrobienie storna w
    > żaden sposób nie będzie skutkowało BTE. Z prostej przyczyny - nie ma mowy o
    > windykacji.

    ciekawa teoria choć błędna - warto poczytać standardowe umowy o
    prowadzenie rachunku bankowego w zakresie powstania niedozwolonego debetu
    oraz automatycznego potrącania kwot przez bank oraz bezwzglednego przepisu
    dotyczącym informowania banku o wpływie nienależnych środków.

    > Jeżeli natomiast osoba A ma na rachunku kwotę mniejszą od X (i
    > nie ma linii kredytowej), to storno spowoduje niedozwolony debet. W tej
    > sytuacji bank wezwie do jego spłaty, a jak nie to nie pomoże, to zastosuje
    > BTE. Teraz zrozumiałeś?

    tak - w obu przypadkach gdy stroną jest bank kłania się prawo bankowe i
    umowa rachunku bankowego czytaj: wezwanie do zapłaty lub natychmiastowe
    wypowiedzenie kredytu w zależności od sytuacji - oraz finalnie BTE. Banki
    się nie bawią w pozwy cywilne w tych sytuacjach - a sam sąd nie może badać
    ich zasadności w tym zakresie na etapie klauzuli BTE.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org