eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipłatność kartą: data wykonania 04.08, data księgowania 02.11 WFT!Re: płatność kartą: data wykonania 04.08, data księgowania 02.11 WFT!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płatność kartą: data wykonania 04.08, data księgowania 02.11 WFT!
    Date: Mon, 09 Nov 2009 20:29:32 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <hd9qiv$r2o$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hd9ih6$sun$1@news.onet.pl> <hd9k67$2lts$1@opal.icpnet.pl>
    <hd9ko1$489$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.micha.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1257794975 27736 62.121.65.221 (9 Nov 2009 19:29:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 9 Nov 2009 19:29:35 +0000 (UTC)
    X-User: michabbs
    In-Reply-To: <hd9ko1$489$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.8.1.23) Gecko/20090817
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:508533
    [ ukryj nagłówki ]

    ikarek pisze:

    >>> Czy to znaczy, że firma pośrednicząca w zapłacie (QXL Poznań)
    >>> kredytowała mnie przez te 3 miesiące? Czy to jest u nich hmm
    >>> normalna praktyka? =)
    >>
    >> normalna nie jest, ale chyba nie masz powodów do płaczu? ;-)
    >
    > Jasne, że nie ;) Ale bardzo mnie ciekawi, jakie okoliczności
    > muszą się zbiec, aby wystąpił taki efekt, bo można by go
    > świadomie wykorzystać ^^

    W przypadku płatności przez Internet, to ewidentnie musiało "coś" pójść
    nie tak (wcięło gdzieś jakiś plik, skończyła się ważność jakiegoś
    certyfikatu, czy coś tam innego) - zapewne ktoś musiał coś "popchnąć"
    ręcznie i zrobił to dopiero po 3 miesiącach. Raczej nie liczyłbym, że to
    może się powtórzyć. :-)

    W przypadku płatności "rzeczywistej" taki efekt występuje, gdy
    sprzedawca przyjmie płatność, a następnie jego terminal nie zatwierdzi
    jej poprzez wysłanie do swojej centrali odpowiedniego komunikatu
    potwierdzającego. Sam miałem taki przypadek - robiliśmy w sklepie remont
    i przez 2 miesiące terminal był odłączony od linii telefonicznej. W
    międzyczasie księgowa zauważyła, że rozliczenie z Polcardu się nie
    zgadza - okazało się, że ostatniego dnia funkcjonowania sklepu przed
    remontem były wykonane jakieś transakcje, które nie zostały rozliczone.
    Wynikało to z tego, że codziennie w nocy terminal sam łączy się z
    centralą i zatwierdza operacje, aktualizuje konfigurację, pobiera listę
    zastrzeżonych kart itd. Jednak tego dnia terminal został odłączony zanim
    zdążył wykonać tą conocną czynność. Po ponownym podłączeniu i ręcznym
    wymuszeniu wysyłki danych wszystko się rozliczyło poprawnie, tyle tylko
    że z dużym poślizgiem. :-)

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1