    From: "Krab" <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: płatność kartą w internecie
    Date: Thu, 24 Jul 2003 20:39:14 +0200

    Użytkownik "szymon" <s...@p...icn.FUCKSPAMpl> napisał w wiadomości
    news:bfo45v$m71
    > 1) Czy jeśli jest mowa o płatności "Credit card", to chodzi tylko o karty
    > kredytowe? Bo ja mam tylko taką zwykłą do bankomatu...

    chodzi o wszelkie wypukle lub elektroniczne ze zdefioniowana taka
    mozliwoscia (np inteligo lub ekarty)

    > 2) Czy w banku można ustalić limit transakcji kartą w przypadku transakcji
    > przez internet? Jak się zabezpieczać?

    zazwyczaj nie - np ekarta mbanku do nic nie warty szajs (oczywiscie mbankowi
    pretorianie zaraz powstaną i zaczna wrzeszczec) - ja pisze swoje zdanie i
    ono wlasnie takie jest - bo co z tego ze wyzerujesz sobie konto ekarty,
    jesli kochany mbank i tak wezmie ci gotoweczke z ekonta, choc nie miales na
    to zadnej ochoty

    Jest PROJEKT ! powstal i jest realizowany chyba w niemczech, zeby utworzyc
    tzw 3D fukcjonalnosc, czyli wlasnie niezalezne limity dla trans interetowych
    (czyli dodatkowa informacja na karcie- to w skrocie), ale na to trzeba
    poczekac jeszcze kilka lat :-)) do tego czasu tak na prawde - limit
    interetowy = to limit twojego konta/karty

    Mala porada - nie kupuj jesli nie mozesz zaplacic, nie plac, jesli nie masz
    100% pewnosci

    to wszystko a i tak bez gwarancji :-) czyli musisz liczyc na zwykla ludzka
    uczciwosc - serio jest jej jeszcze sporo ! ale i bądż przygotowanym, ze
    jesli co do czego - to dokonany zakup/płatność - musi miescic sie w twoich
    wyobrazeniach straty - czyli jesli bardzo sie boisz i nie masz pewnosci - to
    po prostu idz do sklepu/hurtowni i tam zrealizuj swoja potrzebe ! a nie
    przez internet
    Ja dokonalem kilkunastu tranzakcji internetowych i zostalem 1 raz oszwabiony
    (na polskim allegro zreszta) suma strat okolo 150 zl - wiec na szczescie nie
    powalila mnie na kolana :-) za wieksze kwoty kupowalem w stanach i bylem
    zadowolony - czego i Tobie zycze
    ps
    ja do zakupow internetowych uzywam karty kredytowej - mam ja m.in. wlasnie
    do tego celu