  • Data: 2006-08-05 19:49:55
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <m...@t...irc.pl> writes:

    > Jednakze argument o hotelu jest niezbyt silnym argumentem. Od
    > czasow kiedy za wszystko placilo sie gotowka jednak nastapil
    > pewien rozwoj. To, ze limit karty jest 3k, niekoniecznie oznacza,
    > ze nie mozna nia wykonac transakcji wyzszej niz 3k. To 3k to moze
    > byc
    > maksymalny limit zadluzenia, natomiast na rachunek karty mozna
    > sobie wplacic srodki np. w wysokosci 10k, po czym wykonac
    > transakcje na 12 czy 13k.

    Z tym ze to niestety troche bez sensu. KK daje mozliwosc wykonywania
    nieprzewidzianych transakcji, na ktore srodki mozna "zorganizowac"
    w ciagu np. miesiaca. W momencie, gdy sa to tylko blokady
    (np. zabezpieczajace cos, a wiec srodkow w ogole nie trzeba
    "organizowac"), jest to tym bardziej bez sensu. Potem zostaja na
    KK pieniadze, ktore albo trzeba w jakis sposob wyplacic (raczej nie
    w bankomacie) albo robia za nieoprocentowana lokate.

    > I na koniec. Ja używam karty z limitem 500zł. Czy powinienem byc
    > przygotowany, ze to w Twoich oczach bardzo obniża mój........
    > prestiż ? :-))))

    Jesli karta jest darmowa to mozna wziac... aczkolwiek przydatnosc
    niska. 500 zl mozna sobie wplacic na rachunek biezacy i nie
    potrzeba do tego kredytowki.
    --
    Krzysztof Halasa