  • Data: 2006-08-10 19:13:45
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "Marcin" <k...@k...de> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Użytkownik "Stormy Waters" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:2bda.00000022.44dadbad@newsgate.onet.pl...

    > w skrajnych przypadkach moze byc jeszcze gorzej.
    > karty "cipowe" moga pozwolac na dostep do srodkow rowniez rachunku
    > biezacego ;), nawet te jedno procesorowe.
    >
    > tak czy inaczej ja jednak wole jak jest PIN, moze 1 na 10 transakcji
    > laska w sklepie wogole rzuci okiem na signature jak sie podpisalem,

    Ale przeciez tu nie chodzi o to czy w sklepie odroznia Twoj podpis od
    podpisu zlodzieja. Chodzi o to, ze w przypadku gdy bank nie uzna
    reklamacji to mozesz isc do sadu i tam grafolog jest w stanie stwierdzic
    czy to Ty kupowales czy ktos inny. W przypadku PINu z czym
    chcesz isc do sadu? Przeciez zaden specjalista nie odrozni poprawnego
    PINu podanego przez Ciebie z PINem podanym przez zlodzieja.

    Z KK czesto jest sprzedawane ubezpieczenie transakcji dokonanych przez
    zlodzieja. Zwykle na ok. 48h przed zgloszeniem kradziezy do banku.
    Jednak transakcje z PINem nie sa nim obejmowane. Jezeli ktorys bank
    w Polsce w opcj dla osoby przecietnie zarabiajacej
    traktuje na rowni transakcje z PINem i z podpisem przy ubezpieczeniu
    to prosze o sprostowanie.

    Dla mnie PIN jest kolejna zbedna kombinacja cyferek do zapamietania.
    Niekoniecznie mam ochote pamietac kolejne haslo. Podpis jest duzo
    naturalniejszy niz cyferki.

    To ze teraz nie ma prostego sposobu na kopiowanie mikroprocesorow nie
    znaczy wcale, ze tak bedzie zawsze.

    Pozdrawiam

    Marcin