  • Data: 2005-10-10 21:09:37
    Temat: Re: po co komu kk - dywagacje [długie]
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-10-10 22:29:57, gg napisał(a):

    > Wiesz co to jest karta debetowa, że wogóle zabierasz głos w dyskusji? Z tego
    > co napisałeś to raczej nie wiesz.

    LOL. I to mowi facet ktory KK nie widzial na oczy... To raczej Tobie
    Mistrzu cos sie myli: dla mnie istnieja kredytowe, debetowe, obciazeniowe
    i zwykle platnicze. Piszesz o debetowej - ja tez tyle ze jakos nie
    potrafimy sie dogadac, dziwne to. Inna sprawa ze bym sie tym martil gdyby
    nie fakt iz inni z Toba tez nie potrafia sie dogadac.

    Tak wiec aby Cie Mistrzu uswiadomic zacytuje:
    "Każda ma inne cechy związane z rozliczaniem środków pieniężnych
    wykorzystanych za pośrednictwem karty. Debetowa umożliwia dostęp do
    środków własnych, a w niektórych przypadkach także do limitu przyznanych
    przez bank środków debetowych. Jeśli zaś klient posiada kredyt w rachunku
    - także do tej puli środków. Karta kredytowa jest wyłącznie dla tych
    klientów, którzy mają zdolność kredytową i otwarty na podstawie umowy z
    bankiem rachunek kredytowy z określonym limitem. Kredyt można spłacić w
    całości lub w ratach. Przy spłacie w ratach od niespłaconej kwoty
    naliczane są odsetki. Natomiast karta obciążeniowa, czyli charge, daje
    dostęp do limitu środków przyznanego klientowi w ramach obsługi tej
    karty. Nie jest związana z rachunkiem oszczędnościowo-rozliczeniowym, ale
    w dniu rozliczenia na rachunku tym muszą znajdować się pieniądze, które
    umożliwią spłatę zobowiązań z tytułu tej karty"

    Jak wiec widzisz podzial jest prosty, a moj poprzedni post sensowny:
    debetowka jest tak niezwykle praktyczna ze az strach nia placic aby nie
    wejsc na debet bo srodki wlasne jak i linia kredytowa (jest to przeciez
    forma kredytu, debetu czy jak to zwal) sa na jednym i tym samym koncie.
    Debetowka jest kiepska bo ma wszytkie wady KK, a zadnych zalet. KK
    natomiast pozwala na poprawne zarzadzanie finanasami: splacasz ile i
    kiedy chcesz, dokladnie kontrolujesz wielkosc zadluzenia, odestki etc itd
    itp.

    Mam prosbe: nie pisz juz wiecej bo mam wrazenie ze nawet nie wiesz co
    masz we wlasnym portfelu, a innym doradzasz co powinni miec. To zalosne,
    nie uwazasz?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke