  • Data: 2008-02-01 10:32:14
    Temat: Re: podatek od odsetek
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, uważam to za uczciwe. Statystycznie rzecz biorąc odsetki są równie
    > często zaokrąglane w dół jak i w górę.

    Zwłaszcza jeśli na koncie jest ulokowane tyle, że co miesiąc te odsetki są
    zaokrąglane w górę ;-), a kasy nie przybywa. Wtedy okazuje się, że podatek
    pochłania 25% zysku, a nie 19...

    > Dodatkowo przy niskich odsetkach
    > typowych dla "normalnych" kwot na rachunkach
    > oszczędnościowo-rozliczeniowych po zaokrągleniu wychodzi do zapłaty 0 zł.

    Ale tu chodzi o lokatę. Tam jest akurat 4,7 %. I od 8,14 zł odsetek jest 2
    zł podatku :-). Akurat nie chodzi mi o kwoty, bo to pryszcz, ale o zasadę.
    Moim zdaniem niezbyt uczciwą...

    > Rozliczanie odsetek w zeznaniu rocznym spowodowałoby ze koszt
    > ściągnięcia tego podatku zapewne byłby wyższy niż kwota uzaskana z niego
    > przez budżet państwa.

    Mniej więcej taki sam, jak w przypadku innych podatków :-). Jeśli ktoś
    uczciwie wypełnia zeznania i normalnie płaci, to koszt jest zerowy.
    Natomiast jeśli kombinuje to powiedz mi w czym ten koszt będzie większy od
    egzekucji innego podatku, np. PIT 5?