  • Data: 2008-02-04 19:55:49
    Temat: Re: podatek od odsetek
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Robert J. napisał(a) w wiadomości: ...

    >Jest jeszcze coś innego, niemniej irytującego. Dlaczego podatek, który płacę
    >od odsetek (czyli mojego "przychodu") jest nie do odzyskania? Skoro odsetki
    >od lokat są moim przychodem, zapłacę ten podatek, to powinienem mieć
    >możliwość jego zwrotu jeśli wyniknie to z zeznania rocznego. Czyż nie?

    Nie, bo dotyczy rozliczających się na zasadach ogólnych a belkowe to
    ryczałt. Najprościej byłoby doliczyć dochód do podstawy... Czyli progresja
    o której już tu wspomniano.
    Poza tym kwestia światopglądu. Wg. mnie podatki powinny być niskie (niektóre
    mozna by sobie darowac), bez żadnych ulg i odliczeń.

    >Mogę
    >być rentierem, żyć z lokat. I mieć pięcioro dzieci, na które przysługuje mi
    >zwrot podatku w odpowiedniej kwocie.

    Niedawno nie przysługiwała, chwilowo przysługuje...

    > Ale nasz rząd zatroszczył się o to, żeby jednak nie dało się...

    Nikt się specjalnie o to nie "troszczył", spisku nie było... nie tylko
    rentierzy nie mogą z niej korzystać.
    Rząd (i poprzednicy też) zatroszczyli się o kolejne skompikowanie
    systemu podatkowego. Gdyby nie było tej ulgi to by nie było "problemu"
    rentierów. A tak to trzeba by jescze bardziej system skomplikować,
    czyli podrożyć.

    Arek