    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podpis na karcie
    Date: Sat, 1 Nov 2008 11:36:00 +0100

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Bzdura. Wiele banków oferuje ubezpieczenie operacji wykonanych
    > kradzioną kartą i to jeszcze przed jej zastrzeżeniem - choćby taki
    > mBank. Takie ubezpieczenie samo w sobie zawiera już założenie, że nie
    > ma z czym porównać podpisu, bo karty po prostu nie ma - jest
    > ukradziona. Zatem konieczność posiadania karty w celu przeprowadzenia
    > reklamacji jest absurdalna...

    Może nieprecyzyjnie się wyrazilem: nie chodziło mi o sam fakt reklamacji,
    tylko o kwestię porównania podpisu. Reklamować sobie możesz, ale podstawą
    do uznania reklamacji (reklamacji skutecznej) nie będzie porównanie podpisu
    z wzorcem na karcie,
    bo karty nie ma.
    Poza tym ubezpieczenie transakcji to jednak co innego
    niż skuteczna reklamacja na podpis. Po to jest ubezpieczenie, żebyś nie był
    stratny,
    bo przecież nie masz jak udowodnić, że to nie Ty dokonałeś tej transakcji.
    Sklep zawsze powie, że podpis był zgodny. Jak nie masz karty,
    to nie udowodnisz, że było inaczej. Możesz za to skorzystać z ubezpieczenia.