    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podpis na karcie
    Date: Sun, 02 Nov 2008 03:51:20 -0600

    blad wrote:
    > Użytkownik "witek"

    > tylko w PKO BP przy otwieraniu rachunku jest miejsce na 2 wzory
    > podpisu podpis bankowy i na karcie płatniczej
    > W innych bankach występując o kartę specjalnie zawsze zaznaczałem
    > że podpis na karcie będzie inny niż bankowy i to działało
    > - i bank wiedział jaki jest mój podpis na karcie platniczej
    > *** blad ***

    przecież podpis na karcie wcale nie musi byc taki jak inne.
    Miejsce na karcie jest na umieszczenie "czegoś" co jest trudne do
    powtórzenia przez osobą inną niż prawowity posiadzacz. Podpis
    fantastycznie się do tego nadaje.
    Równie dobrze możesz tam machnąć cokolwiek.
    Zresztą to i tak jest bicie piany. Ten podpis w praktyce do niczego nie
    służy.
    Coraz cześciej w supermaketach są terminale, gdzie kartę przeciąga się
    bez podawania jej sprzedawcy.
    Coraz więcej jest miejsc samoobsługowych, gdzie w ogóle nikogo nie ma i
    nikt niczego nie porównuje.
    W ogóle z rzadka ktokolwiek porównuje cokolwiek.
    Na mojej karcie jest napisane, że kartą ma prawo posługiwać się dowolna
    osoba, której tą kartę udostępnułem, więc podpis na pewno nie będzie ten
    sam.
    Ten podpis, to po prostu przeżytek, który zawsze był, dlatego ciągnie
    się go dalej "bo tak zawsze było" i nikomu nie chce się tego zmieniać.