    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podpis na karcie
    Date: Mon, 03 Nov 2008 23:33:05 -0600

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Płaciłem w hotelach, supermarketach, na stacjach benzynowych, nawet
    > raz 2 złote w mcdanoldie... Zawsze albo podpisywałem, albo podawałem PIN...

    A ja nigdy. Czasami w supermarketach przy większych zakupach.

    > Mówimy o rożnych kartach czy żyjemy w różnych krajach bądź czasach?

    różnych krajach.
    z racji pracy dużo podróżuję i w różnych miejscach pracuję.
    czasami miesiąc tu, czasami rok tam.

    > A konkretnie -- jakie jest to prawdopodobieństwo? 300% czy większe? ;)
    > Nawet każą mi podpisać ponownie, gdy podpiszę niedbale. :) (o czym już
    > pisałem) Także tam żądają ode mnie podpisu, gdzie mnie znają. )

    wiesz, jak znajdziesz kartę na ulicy, gdzieś na wakacjach i coś nią
    kupisz, to z dużym prawdopodobieństwem cię nie znajdą (o ile nie
    wpadniesz od razu).
    pozostałe przypadki, to zwykle recydywa, a tu już wpaść bardzo łatwo.

    Popatrz na to inaczej. ostatnio w telewizji byl program na temat
    morderstwa dziewczyny, wyszla z dyskoteki i daleko nie zaszła.
    Znaleziono ją rano w krzakach. Nikt niczego nie widział, a mimo to
    faceta złapali.

    a dlaczego nie miałby zostać.
    Potwierdzenie to obietnica, ze do tej kwoty jest zabezpieczenie.
    Nic nie ma na temat a co powyzej. Równie dobrze mogłeś go wystawić na
    dowolną kwotę.
    Tak samo z limitem na karcie. To tylko umowa między tobą i bankiem na
    ile masz prawo się zadłużyć. I nie ma to nic wspólnego z faktem "na ile
    się da". Równie dobrze da się na 10 razy limit, z tym, że zgodnie z tą
    umową bank cię pociąnie po kieszeni za niedotrzymywanie warunków umowy

    > Podaj konkretne miejsca. :)

    ale mi zadanie wymyśliłeś znalezienia zasady.
    może tak:
    te kraje które w jakiś sposób są związane z kulturą proamerykańską i tam
    gdzie karta kredytowa jest zakorzeniona od "wiek wieków".
    USA samo w sobie, Japonia, RPA, Tajwan,
    kraje skandynawskie
    w Europie nikt nie oczekiwał ode mnie niczego na stacjach benzynowych,
    szczególnie tam gdzie jest samoobsługa i płaci się przy dystrybutorze.
    Hotele. W Europie zwykle zostawiałem podpis przy odbieraniu klucza do
    pokoju, że wyrażam zgodę na obciążenie karty, którą mają u siebie w
    bazie. Natomiast zwykle na zakończenie nikt ode mnie niczego nie chciał,
    ani niczego nie podpisywałem.
    W USA jeśli robiłem rezerwację przez agenta, to w hotelu wystarczało
    nazwisko.
    To jest w jakiś sposób związane z kulturą, zaufaniem do ludzi i ich
    uczciwością, a bardziej strachem przed konsekwencjami i faktem, że za
    dużo można stracić w porównaniu z tym co można zarobić