eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipomóżcie! bankowość elektroniczna › Re: pomóżcie! bankowość elektroniczna
  • Data: 2004-01-27 13:17:16
    Temat: Re: pomóżcie! bankowość elektroniczna
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W moich magisterskich wypocinach musze napisac coś niecoś na temat
    > efektywności jaką przynosi bankowi działalność w sferze
    > elektronicznej (elektroniczne kanały dostępu), wlaściwie to jest to
    > jedna z tez którą sobie postawiłem i którą chce udowodnić.

    Co to jest efektywność? Oszczędność operacyjna? Zwiększenie ilości
    klientów? Coś jeszcze innego?

    > Pisze na temat Pekao SA i zastanwiam się jak się zabrać do sprawy...

    Nie wiem czy to jest najfortunniejszy przykład. Historycznie OE PeKaO
    był pierwszy ale był to taki kwiatek do kożucha. Dla mnie pierwszymi
    bankami które naprawdę stawiały na dostęp 'elektroniczny' były citi i
    handlobank. Przy czym dostęp elektroniczny to nie tylko internet, o
    czym dalej.

    > Czy nie wydaje wam sie ze na dzień dzisiejszy tego typu dzialalnośc nie
    > przynosi dochodów, a jedynie świadczy o prestizu banku i jest inwestycją w
    > przyszłość

    Dochodów sensu stricto to to raczej nie może przynieść, dochody
    przychodzą z prowizji, opłat, odsetek, ...

    Może natomiast przynieść oszczędności (klient sam sobie wpisuje
    przelew i nikogo w to nie trzeba angażować, klient sam sobie zamawia
    to czy tamto, klient sam sobie drukuje historię na swojej drukarce,
    ...) a także zwiększyć szansę na przyciągnięcie nowych/utrzymanie
    starych klientów (ja np. już nie wyobrażam sobie bym jeszcze kiedyś
    płacił rachunek na poczcie).

    > (chyba ok 20% gosp. domowych ma dostep np. do netu,

    Jak dla mnie dostęp elektroniczny to także IVR i call-centre a telefon
    ma prawie każdy.

    Nie wiem jak to wygląda w szerszej perspektywie ale osobiście
    migrowałem właśnie taką ścieżką - zmieniłem konto w PBK na konto w
    handlobanku, zamiast płacić rachunki w kasie zacząłem płacić je przez
    telefon itd. Przejście na bankowośc internetową było dopiero
    późniejszym krokiem.

    No i warto zwrócić uwagę, że te N% z dostępem do netu (btw: ten
    procent jest już istotnie większy) to raczej właśnie ludzie z
    większymi dochodami.

    > Przepraszam za siermiężny język ale szybciutko chciałem wyłuszczyć mój punkt
    > widzenia na tą sprawę i poprosić o pomoc jak to coś policzyć, czy to się da
    > policzyc?

    Liczyć to chyba bardziej liczono te dwa-trzy-cztery lata temu. Teraz
    udostępnianie rachunków via internet, telefon, komórkę jest normalnym
    elementem usługi bankowej. Bank, który tego nie daje, odbiera sobie
    zauważalne grono klientów...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1