    From: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: poradnik spadkobrania zadłużeń kredytowych
    Date: Sat, 3 Apr 2010 13:47:24 +0200

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:qe4er55tk47lk0lij8n85t5moljilbesl4@4ax.com...

    > eee???
    > przeciez z dobrodziejstwem inwentarza, ze odpowiadasz tylko za dlugi
    > do wysokosci masy spadkowej, a nie wiecej...
    >
    > wiec dzieci w najgorszym razie nic nie odziedzicza (tzn, to co
    > odziedzicza pojdzie na zaspokojenie roszczen wierzycieli).

    Ale zawsze są niuanse. Może się np. okazać, że majątek,
    choć teoretycznie cenny, jest trudno zbywalny. Wierzyciel nie
    musi czekać, aż uda się go spieniężyć... no i może być duży
    problem.

    Druga sprawa, to odestki - czy dziedziczenie z dobrodziejstwem
    inwentarza chroni przed powiększaniem się długu o odsetki?
    Mam na myśli, że w momencie nabycia spadku, osoba nieletnia
    "dostaje" maksymalnie tyle długu, aby w najgorszym razie wyjść
    na zero - ale jeśli nie może tego spłacić od razu (patrz akapit
    wyżej) - to co z odsetkami?