eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiporównywalne do e-pakietu Fortisa?Re: porównywalne do e-pakietu Fortisa?
  • Data: 2006-04-19 16:52:51
    Temat: Re: porównywalne do e-pakietu Fortisa?
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    MK wrote:
    > A moglby ktos zacytowac calosc?

    Fortis Bank wchodzi w detal, a zarazem z detalu rezygnuje!
    Jak poinformował Puls Biznesu, Fortis Bank Polska zaczyna proces zmiany
    swojej strategii. Wzmacnia ofertę private bankingu, a z drugiej strony, jak
    już o tym pisaliśmy, mocniej wchodzi w bankowość detaliczną. Znamy szczegóły
    tej strategii...

    Z potwierdzonych w banku informacji wynika, że instytucja w najbliższym
    czasie wycofa z oferty dwa najprostsze rodzaje rachunków: e-Pakiet i Pakiet
    Srebrny. Tym samym Fortis rezygnuje z "mniej zasobnych" klientów
    detalicznych i skupi się na obsłudze MSP, a przede wszystkim grupy
    najbardziej zamożnych klientów. W tym celu mają być rozwijane i promowane
    pakiety złoty i platynowy. Klienci posiadający obecnie likwidowane pakiety,
    będą wciąż obsługiwani na dotychczasowych warunkach. W praktyce można
    spodziewać się jednak negatywnych zmian w TOiP, które w konsekwencji zmuszą
    użytkowników takich rachunków do zmiany banku lub posiadanego pakietu na
    wyższy. Taka strategia wydawałaby się dość dziwna w kontekście zapowiedzi
    szerszego wejścia na rynek detaliczny. Nic bardziej mylnego. Naszym zdaniem
    to wyjątkowo dobry ruch ze strony tego banku.
    Trzeba pamiętać, że Fortis ma bardzo małą sieć placówek. Chociaż wyraża
    zainteresowanie zakupem oddziałów Banku BPH, to można zakładać, że jest to
    raczej jedynie kurtuazyjna zapowiedź, niż realne plany. Nie ma sensu, żeby
    płacić za markę BPH, a wiadomo przecież, że ceny będą bardzo wysokie i nie
    ma w tym przypadku co przepłacać. Zainteresowanych jest bowiem znacznie
    więcej. Takie "słomiane" zainteresowanie może również potwierdzić fakt
    opisywanej wyżej zmiany strategii. Z jednej strony mamy bowiem świadomą
    rezygnację z pewnego, dotychczas obsługiwanego segmentu klientów, z drugiej
    raczej symboliczną rozbudową sieci placówek. Trzeba pamiętać, że ze względu
    na charakter swoich klientów i wizerunek samego banku, są to oddziały
    drogie. Znajdują się często w prestiżowych lokalizacjach, a do tego są dość
    kosztownie wykończone. Pracownicy są też lepiej wyszkoleni i mają lepsze
    zarobki niż u konkurencji. Tego bowiem wymaga utrzymanie wysokiego standardu
    obsługi, z której jej znany ten bank.

    Aby móc się rozwijać trzeba było się na coś zdecydować. I rzeczywiście -
    bank postawił na obsługę klientów zamożnych i private banking. W takim
    przypadku szeroka sieć placówek do niczego się nie przydaje - znacznie
    lepiej zainwestować w osobistych, mobilnych doradców. Taka liczba oddziałów
    przyda się natomiast doskonale przy obsłudze klientów z sektora MSP, bo to
    rynek, który Fortis chce szczególnie eksplorować. Nie ma też sentymentów.
    Średniacy, czyli posiadacze pakietu srebrnego i klienci dawno już
    osieroconego e-Pakietu muszą zniknąć. W nowej strategii generowaliby tylko
    niepotrzebne koszty, a do tego mogliby źle wpływać na nowy image. Zwolnione
    zasoby bank skieruje na nowe pola. Jednym słowem już za kilka tygodni Fortis
    Bank czeka mała rewolucja w ofercie. Zrobi się jeszcze ciaśniej na rynku
    private banking.

    Co ciekawe zmiany te nie przekreślają ekspansji na rynku detalicznym. Zarząd
    doszedł bowiem do słusznego wniosku, że z obecną ofertą bank nie ma w tej
    chwili żadnych szans. Detal to jednak nie tylko rachunki osobiste. Pozostaje
    bowiem całe spektrum innych możliwości w ramach consumer finance, gdzie
    pełnozakresowe placówki nie przydadzą się do niczego. Świetnie pokazuje to
    przykład GE Money Banku. Zamiast więc psuć sobie markę, a przy tym wydawać
    ogromne kwoty na nowe oddziały, Fortis może pójść na przykład drogą Citibank
    Handlowego, który ma swoją sieć CitiFinancial. Wszystko na to wskazuje, że
    Fortis obok swojej dotychczasowej sieci placówek, będzie miał również sieć
    centrów kredytowych, których jedynym zadaniem będzie sprzedaż
    wysokodochodowych produktów finansowych - kart kredytowych, kredytów
    mieszkaniowych, czy kredytów gotówkowych. Do tego można dodać też różnego
    rodzaju produkty ubezpieczeniowe. Same centra buduje się tanio i bardzo
    szybko, a do tego można jeszcze wykorzystać franczyzę i współpracę z
    niezależnymi przedsiębiorcami. Tak czy inaczej, w przeciągu roku w całej
    Polsce może powstać sieć biur Fortisa, a problemem może być tylko
    odpowiednie wyszkolenie pracowników. Kiedy powstaną pierwsze takie biura i
    jaką nazwę będzie miała nowa sieć, tego jeszcze nie wiemy. Wszystko jednak
    wskazuje na to, że na odpowiedź nie będziemy musieli długo czekać.

    > Ja od wczoraj mam pelna funkcjonalnosc
    > e-Pakietu, mam nadzieje, ze nie bedzie jakas dramatyczna zmiana.
    > Jesli do zlotego pakietu dodadza bezprowizyjne wyplaty ze wszystkich
    > bankomatow to chyba da sie jakos przelknac :).

    Ja też na to liczę ;) Porównywalny (za około 15zl) jest też Sez@am MAX, ale
    też pewnie zniknie.....


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 19.04.06 18:49 zbig
  • 19.04.06 18:52 MK
  • 19.04.06 19:19 mm
  • 19.04.06 20:07 MK
  • 19.04.06 20:16 zbig
  • 19.04.06 20:21 zbig
  • 20.04.06 06:04 mm

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1