  • Data: 2002-10-17 13:02:39
    Temat: Re: pożyczyc znajomemu i co dalej?
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yeene" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:amvebp$kva$1@news.tpi.pl...
    > Zamierzam pożyczyć znajomemu pewną sumę pieniędzy na wyjście z kłopotów
    > finansowych. W jaki sposób mogę sie zabezpieczyć? Czy spisać umowę
    pożyczki
    > u notariusza?. Jak taka umowa wyglada? Żądać zastawu? W jakiej formie?
    > Prosze o pomoc. Gdzie mogę o tym poczytać , bo w gąszczu linków gubię
    wątek.
    > Dzięki za sugestie.

    Sorki za opoznienie, ale dopiero teraz mam czas, zeby poczytac grupe
    (wlasnie Panowie wymieniaja rury, wiec i tak za zadna konsktruktywna prace
    sie nie wezme :-)
    Jezeli chodzi o zabezpieczenie prawne, to chyba najlepsze bedzie
    oswiadczenie dluznika o poddaniu sie egzekucji na podstawie art. 777 par. 1
    (tylko teraz nie wiem czy chodzi o punkt 4, czy tez raczej o punkt 5 tego
    paragrafu). Konieczna forma aktu notarialnego, jak pojdziesz do notariusza i
    dokladnie powiesz mu jak ma wygladac ta pozyczka, to powinien sporzadzic to
    tak, zeby bylo dobrze.

    wada - taksa notarialna,
    zaleta - szybsze uzyskanie tytulu wykonawczego niz w przypadku weksla
    [natychmiastowa wykonlanosc nakazu zaplaty wydanego na podstawie weksla nie
    jest tu przewaga (lepiej miec w garsci tytul wykonawczy, niz nakaz
    natychmiast wykonalny)].

    No to molim Was kruha, Grzegorz