eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[prasówka] Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu. › Re: [prasówka] Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu.
    Subject: Re: [prasówka] Nowy zarząd Banku Pocztowego zamówił mszę w Licheniu.
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: To ja <p...@b...pl>
    Date: Wed, 2 Nov 2016 17:49:42 +0100

    W dniu 2016-11-02 o 12:48, Olin pisze:
    > http://wyborcza.pl/7,75398,20918686,nowy-zarzad-bank
    u-pocztowego-zamowil-msze-w-licheniu-pracownicy.html

    [...]wyborcza.pl[...] i wszystko jasne...

    > [...] Mówili, że nie życzą
    > sobie, aby ktoś się za nich modlił - mówi jeden z pracowników.

    Albo są niewierzący, albo wierzący. W tym pierwszym przypadku powinno
    być im to dokładnie wszystko jedno, w tym drugim powinni byli być za.
    Kto może być przeciw?

    > zaproszenia na nabożeństwo można się dowiedzieć, że chętni sami zapłacili
    > za dojazd i ewentualny nocleg. Mimo to pomysł oburzył niektórych
    > pracowników.

    Których? Tych, którzy skorzystali z zaproszenia i pojechali
    _dobrowolnie_, _za swoje_, czy tych, którzy nie pojechali?

    > Od
    > innych pracowników usłyszałem, że nie życzą sobie, aby ktoś odprawiał mszę
    > w ich intencji.

    O tych już było.

    > - Nie słyszałem, aby ktoś się wybierał na mszę.

    No, przecież nikt nikogo nie zmuszał.

    > Zamiast tego ludzie
    > żartowali, że niedługo będziemy się w pracy modlili albo że będzie jakaś
    > weryfikacja wyznania.

    Jakieś podstawy? Przecież uczestnictwo było DOBROWOLNE!

    > To tylko żarty, ale one są podszyte obawami, na jakie
    > jeszcze pomysły wpadnie zarząd. Poprzedni prezesi byli świeccy i nie
    > wychodzili z takimi propozycjami - dodaje pracownik.

    Takimi nie, bo byli nie tyle świeccy, co wojująco ateistyczni. Nie
    jestem pracownikiem Poczty, ale z relacji pracowników wiem, że różnica
    polegała na tym, że ówczesne propozycje nie były dobrowolne ale za to
    opłacane ze środków publicznych.