  • Data: 2009-04-15 21:26:55
    Temat: Re: prawo do dywidendy
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, nie :-)
    > Kurs odniesienia wcale nie oznacza że kurs aktualny jest wyższy bądź
    > niższy, przecież gdyby był duży popyt na akcje HARDEXU dziś to obniżony
    > kurs odniesienia nie miałby znaczenia, najwyżej poszłyby górne widełki -
    > cały czas usiłowałem to wytłumaczyć. Kurs odniesienia nie steruje przecież
    > kursem - tu się chyba zgodzisz :-)?
    Oczywiście, jest tak jak piszesz. Jest tylko, jak nazwa wskazuje,
    odniesieniem, a nie obowiązkiem. Ale przypomina, że nie ma czegoś takiego na
    giełdzie jak darmowy lunch, tzn. dziś kupię akcje na zamknięciu i jutro na
    otwarciu "na pewno" sprzedam po tej samej cenie w miedzy czasie zwijając
    dywidendę. A jeśli jest parcie na papiery danej spółki to czy jest Div czy
    jej nie ma, to i tak cena urośnie.
    Pzdr.
    Dombrek