  • Data: 2009-02-15 23:27:12
    Temat: Re: preautoryzacja kartą Visa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    miv wrote:

    > Ja rozumiem, że z punktu widzenia np. sądu podpisałem mniej więcej
    > deklarację "płacę ile chcecie, kiedy chcecie",

    Skoro taką umowę podpisałes to tak się stało. Karta to tylko narzędzie.
    Istotna jest zawarta umowa. A w niej jest napisane, że za uszkodzenia
    odpowiadasz ty i wyrażasz zgodę na ich pokrycie z karty.
    I tam jest twój podpis.
    I wystarczy aby obciążenie karty było uzasadnione. Bankowi nic do tego
    jak się umówiliście.
    A podpis na slipie w zasadzie jest tylko po to, żeby było wiadomo o jaką
    kartę chodzi.
    Mogą mieć np. kilka twoich kart w systemie, ale obciażyć mogę tylko tą,
    która była użyta przy podpisywaniu umowy.
    Reszty im tknąć nie wolno.

    > pytanie tylko czy takie
    > coś powinno być aby uznawane przez bank?

    a co to bank obchodzi na co i jak wydajesz swoje pieniądze. On się nie
    wtrąca jest tylko narzędziem, którym się posługujesz.

    > Do tej pory przyzwyczaiłem
    > się, że każda transakcja kartą ma konkretną wartość, konkretną datę
    > wykonania i mój podpis.

    bo takie do tej pory zawierałeś umowy, kupując coś za konkretną kwotę,
    to też obciążenia karty były zgodne z zawartą umową.

    Tymczasem to, co tutaj zaszło to taki karciany
    > weksel in blanco.

    takowyż właśnie podpisałeś, więc czemu się teraz dziwisz.

    > Nic to, i tak złożę reklamację i zobaczymy jakie dokument na
    > potwierdzenie transakcji przyślą samochodziarze.

    Umowę wypożyczenia samochodu.