    From: "marcintoja0" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prędkość księgowania eliksirów.
    Date: Fri, 11 Jul 2003 01:35:47 +0200

    > Popatrz o ktorej sa sesje wychodzace i przychodzace i tyle.
    > Jesli wyslales ok.21 to tak na prawde poszlo pierwsze sesja nastepnego
    > dnia (czyli mogles te kilka godzin pozniej wyslac)

    Oki oki, ja dokładnie wiem kiedy są sesje przychodzące, nawet wiem jakie są
    godziny łamania sesji w bankach z których korzystam, dokładnie, a wysłałem o
    21 tylko dlatego że mi tak było wygodnie;)

    > zalezy od jego sesji przychodzacych i wychodzacych - o ktorej je ma i
    > ile ich ma w ciagu dnia.

    Tak, ale może jakieś banki faktycznie wysyłają nie najbliższą sesją, tylko
    następną, bo taniej(pytanie)?

    > Tak jak masz w umowie. Invest nie przetrzymuje bo KIR dziala w dni
    > robocze w roboczych godiznach. To ze zlecisz przelew o 24 poza
    > przykladem przelewu w obrebie tego samego banku nic nie znaczy...

    Mylisz się, w regulaminie do investkonta jest wyraźnie (ostatnia strona)
    cytuję z pamięci: "DYSPOZYCJE PRZELEWÓW ZŁOŻONYCH POPRZEZ SYSTEM BANKOWOŚCI
    ELEKTRONICZNEJ ZOSTANĄ ZREALIZOWANE W NASTĘPNYM DNIU ROBOCZYM PO ICH
    ZŁOŻENIU" jakoś tak i napewno tak działa, zresztą dzisiaj nawet dwa przelewy
    złożylem z InvestKonta.A w przypadku Invest Banku nic nie przyśpieszy nawet
    fakt złożenia w obrembie tego samego banku. (choć oddziału nie próbowałem).
    Zresztą mój oddział (Bydgoszcz) jako pierwszy w polsce przechodzi od
    poniedziałku na On-Line system ProFile, wraz z SBE więc obiecują że to
    będzie działało jak powinno ;)

    > hmm najsybciej? roznie to bywa ;) zazwyczaj te co sa on-line szybko
    > ksieguja i masz do nich dostep (on-line znaczy sie "atomowo" a nie
    > odswiezane kilka razy dziennie ;))

    Tak jak piszesz, "zazwyczaj" ale mi zależy jednak na konkretach, jak to
    powinno być w teroii to się trochę orientuję, ale jak jest z praktyką, są
    zapewne bardziej zorientowane osoby, a coś musi chyba być w takich
    "przetrzymywaniach" pieniędzy poza niewydolnymi systemami informatycznymi
    zresztą w obie strony np - e-Invest przelewy wychodzące, PeKaO przelewy
    przychodzące.

    > której

    Sesje znam, kilka przykładów w archiwum znalazłem, o takie przykłady
    najbardziej mi chodzi.

    > czyli zdazyles na sesje wychodzaca w BPHPBK i przychodzaca w Inteligo

    Tak, nie zacytowałeś następnego przelewu:
    przelew sprzed kilku dni ok. 8 rano Inteligo do LukasB dotarł ok. 16.....

    właśnie, to nie ja zdążyłem, ale banki zadziałały tak jak wg mnie powinny,
    czy sporo banków tak działa, bo z moich spostrzeżeń to nie wszędzie jest tak
    pięknie, poza inteligo, nie mam konta, które by tak sprawnie działało i
    księgowało sesje.

    > Czyli to byl przelew dnia nastepnego...

    No niewątpliwie, ale dlaczego ostatnią sesją? - to chwilowo nieaktualne,
    zobaczę jak to będzie działało po poniedziałkowej zmianie systemu w
    InvestBanku na ProFile, zresztą moje przelewy wychodzące dla mnie osobiście
    mogą sobie następnego dnia wychodzić, zależy mi na szybkim księgowaniu
    przychodzących. No ale te sprawy się niestety łączą:)

    Pozdrawiam,
    MK