  • 1. Data: 2003-07-10 12:51:37
    Temat: prędkość księgowania eliksirów.
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    Chciałbym zapytać o prędkość księgowania eliksirów, wprawdzie na opóźnienia
    w przelewach nie narzekam, jest to coś z czym w europie nie musimy się
    wstydzić;) i pewnie za jakiś czas europa się dostosuje do naszych
    standardów;)

    ale zależy mi na koncie z możliwie najszybszym księgowaniem, zaczynam to
    testować, wcześniej nigdy nie zwracałem na to szczególnej uwagi, ale pewnie
    wśród grupowiczów jest sporo osób, które mogą się podzielić spostrzeżeniami.

    więc moje pytania:
    a) czy to zależy od banku, z którego się przelew wysyła?

    tzn. czy niektóre banki przetrzymują przelewy dla jakichś korzyści (pomijam
    tanie przelewy bzwbk) aby np. taniej je to kosztowało następną sesją itp,
    jeśli tak, to które są tak "przyjazne"?
    np. w przypadku e-Invest Banku, przelewy wychodzą następnego dnia, w
    placówce od razu.
    jeśli tak, to które banki wysyłają na 100% najbliższą sesją?

    b) czy zależy to od banku, do którego się przelew wysyła,
    tak mi sie zresztą wydaje, że różne banki różnie księgują, jedne się
    śpieszą, inne "spóźniają", więc jeśli tak, to które banki najszybciej
    księgują?

    c) praktycznie, jakie są doświadczenia z przelewami (wysłany o której
    godzinie, odebrany o której - z jakim opóźnieniem)

    moje spostrzeżenia z ostatnich kilku dni:
    przelew złożony dzisiaj ok. 8 w e-bphpbk na inteligo dotarł ok. godziny 11
    !!
    przelew sprzed kilku dni ok. 8 rano Inteligo do LukasB dotarł ok. 16,
    przelew e-InvestBank wysłany ok. 21. do inteligo dotarł następnego dnia
    godz. 17.22

    więc z tych trzech przykładów najlepiej wyszedł pbkBPH - Inteligo
    Czekam na inne przykłady.

    Pozdrawiam,
    MK

  • 2. Data: 2003-07-10 22:51:41
    Temat: Re: prędkość księgowania eliksirów.
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > to testować, wcześniej nigdy nie zwracałem na to szczególnej uwagi,
    > ale pewnie wśród grupowiczów jest sporo osób, które mogą się

    Popatrz o ktorej sa sesje wychodzace i przychodzace i tyle.
    Jesli wyslales ok.21 to tak na prawde poszlo pierwsze sesja nastepnego
    dnia (czyli mogles te kilka godzin pozniej wyslac)

    > a) czy to zależy od banku, z którego się przelew wysyła?

    zalezy od jego sesji przychodzacych i wychodzacych - o ktorej je ma i
    ile ich ma w ciagu dnia.

> [...]
    > placówce od razu.
    > jeśli tak, to które banki wysyłają na 100% najbliższą sesją?

    Tak jak masz w umowie. Invest nie przetrzymuje bo KIR dziala w dni
    robocze w roboczych godiznach. To ze zlecisz przelew o 24 poza
    przykladem przelewu w obrebie tego samego banku nic nie znaczy...

> [...]
    > tak mi sie zresztą wydaje, że różne banki różnie księgują, jedne się
    > śpieszą, inne "spóźniają", więc jeśli tak, to które banki

    hmm najsybciej? roznie to bywa ;) zazwyczaj te co sa on-line szybko
    ksieguja i masz do nich dostep (on-line znaczy sie "atomowo" a nie
    odswiezane kilka razy dziennie ;))

> [...]

    > moje spostrzeżenia z ostatnich kilku dni:
    > przelew złożony dzisiaj ok. 8 w e-bphpbk na inteligo dotarł ok.

    czyli zdazyles na sesje wychodzaca w BPHPBK i przychodzaca w Inteligo

    > przelew e-InvestBank wysłany ok. 21. do inteligo dotarł następnego
    > dnia godz. 17.22

    Czyli to byl przelew dnia nastepnego...

    > więc z tych trzech przykładów najlepiej wyszedł pbkBPH - Inteligo
    > Czekam na inne przykłady.

    eee tam ;)

  • 3. Data: 2003-07-10 23:35:47
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

    > Popatrz o ktorej sa sesje wychodzace i przychodzace i tyle.
    > Jesli wyslales ok.21 to tak na prawde poszlo pierwsze sesja nastepnego
    > dnia (czyli mogles te kilka godzin pozniej wyslac)

    Oki oki, ja dokładnie wiem kiedy są sesje przychodzące, nawet wiem jakie są
    godziny łamania sesji w bankach z których korzystam, dokładnie, a wysłałem o
    21 tylko dlatego że mi tak było wygodnie;)

    > zalezy od jego sesji przychodzacych i wychodzacych - o ktorej je ma i
    > ile ich ma w ciagu dnia.

    Tak, ale może jakieś banki faktycznie wysyłają nie najbliższą sesją, tylko
    następną, bo taniej(pytanie)?

    > Tak jak masz w umowie. Invest nie przetrzymuje bo KIR dziala w dni
    > robocze w roboczych godiznach. To ze zlecisz przelew o 24 poza
    > przykladem przelewu w obrebie tego samego banku nic nie znaczy...

    Mylisz się, w regulaminie do investkonta jest wyraźnie (ostatnia strona)
    cytuję z pamięci: "DYSPOZYCJE PRZELEWÓW ZŁOŻONYCH POPRZEZ SYSTEM BANKOWOŚCI
    ELEKTRONICZNEJ ZOSTANĄ ZREALIZOWANE W NASTĘPNYM DNIU ROBOCZYM PO ICH
    ZŁOŻENIU" jakoś tak i napewno tak działa, zresztą dzisiaj nawet dwa przelewy
    złożylem z InvestKonta.A w przypadku Invest Banku nic nie przyśpieszy nawet
    fakt złożenia w obrembie tego samego banku. (choć oddziału nie próbowałem).
    Zresztą mój oddział (Bydgoszcz) jako pierwszy w polsce przechodzi od
    poniedziałku na On-Line system ProFile, wraz z SBE więc obiecują że to
    będzie działało jak powinno ;)

    > hmm najsybciej? roznie to bywa ;) zazwyczaj te co sa on-line szybko
    > ksieguja i masz do nich dostep (on-line znaczy sie "atomowo" a nie
    > odswiezane kilka razy dziennie ;))

    Tak jak piszesz, "zazwyczaj" ale mi zależy jednak na konkretach, jak to
    powinno być w teroii to się trochę orientuję, ale jak jest z praktyką, są
    zapewne bardziej zorientowane osoby, a coś musi chyba być w takich
    "przetrzymywaniach" pieniędzy poza niewydolnymi systemami informatycznymi
    zresztą w obie strony np - e-Invest przelewy wychodzące, PeKaO przelewy
    przychodzące.

    > której

    Sesje znam, kilka przykładów w archiwum znalazłem, o takie przykłady
    najbardziej mi chodzi.

    > czyli zdazyles na sesje wychodzaca w BPHPBK i przychodzaca w Inteligo

    Tak, nie zacytowałeś następnego przelewu:
    przelew sprzed kilku dni ok. 8 rano Inteligo do LukasB dotarł ok. 16.....

    właśnie, to nie ja zdążyłem, ale banki zadziałały tak jak wg mnie powinny,
    czy sporo banków tak działa, bo z moich spostrzeżeń to nie wszędzie jest tak
    pięknie, poza inteligo, nie mam konta, które by tak sprawnie działało i
    księgowało sesje.

    > Czyli to byl przelew dnia nastepnego...

    No niewątpliwie, ale dlaczego ostatnią sesją? - to chwilowo nieaktualne,
    zobaczę jak to będzie działało po poniedziałkowej zmianie systemu w
    InvestBanku na ProFile, zresztą moje przelewy wychodzące dla mnie osobiście
    mogą sobie następnego dnia wychodzić, zależy mi na szybkim księgowaniu
    przychodzących. No ale te sprawy się niestety łączą:)

    Pozdrawiam,
    MK