  • Data: 2007-08-14 22:36:22
    Temat: Re: [pręgierz ;) ] Wirtualne karty niestety do
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> writes:

    > -otrzymane z wirtualnego punktu handlowego zapytanie ma format zwykłego
    > zapytania -
    > takiego jak otrzymujemy z bankomatów, supermarketów i sklepów
    > działających w
    > "fizycznym", niewirtualnym świecie.

    Bajki, ciekawe skad terminal zna CVC (kod normalnie zapisany na
    sciezce magnetycznej) w takim przypadku, albo ktore bankomaty
    wykonuja transakcje keyed-in (bez odczytu paska magnetycznego).

    Wiele sklepow wykonuje zdalne transakcje jako "keyed-in", to prawda,
    tak bylo od "zawsze" i nie wiem czego sie geniusze spodziewali.
    Nie ma tez w tym, w praktyce, nic zlego, oprocz mniejszej ochrony
    sprzedawcy, ktory nie moze skorzystac z mechanizmow zwiazanych
    z transakcjami internetowymi.

    > Takie autoryzacje musimy odrzucić,
    > gdyż ze
    > względów bezpieczeństwa eKARTĄ nie można dokonać transakcji niewirtualnych.

    Nie wiem w czym upatruja to niebezpieczenstwo, przeciez to wlasnie
    transakcje internetowe sa najmniej bezpieczne (w sensie szansy na
    fraud, nie bezpieczenstwa np. banku albo klienta).

    > -z wirtualnego punktu nie otrzymujemy zapytania autoryzacyjnego
    > ponieważ punkt
    > obsługuje tylko karty kredytowe, przy których autoryzacja nie jest
    > konieczna.

    Ciekawe w ktorych to "punktach" autoryzacja nie jest konieczna przy
    zdalnych transakcjach, a klient wie o odrzuceniu transakcji online.

    Kiedys moglo byc tak ze np. linia lotnicza nie autoryzowala transakcji
    karta przy wczesniejszym zakupie biletu, bo w razie chargebacku po
    prostu anulowali bilet. Ale obawiam sie ze teraz to juz nie ma
    miejsca, i z pewnoscia nie o takie przypadki chodzi.

    Co ma do tego kredytowosc to nie wiem.

    > Często punkty takie wymagają jako dodatkowego potwierdzenia podania
    > adresu, na który
    > ma zostać przysłana faktura (tzw. adresu billingowego) lub przesłania
    > faksem kopii
    > dokumentów kupującego. Nawet po otrzymaniu tych danych punkt nie jest
    > w stanie
    > zweryfikować klienta, gdyż dla karty wirtualnej jedyną formą
    > otrzymania zgody na
    > dokonanie transakcji jest autoryzacja on-line u wydawcy (czyli w mBanku)."

    Innymi slowy, jest dokladnie tak samo jak w przypadku dowolnej innej
    karty wydanej przez ten sam mBank (z wyjatkiem roznic w reakcji banku,
    oczywiscie). Dziwne ze inne karty dzialaja? A moze nie dzialaja?

    W kazdym razie inne karty innych bankow dzialaja.

    > "Te problemy w większej skali dotyczą sklepów zagranicznych, które
    > już wcześniej
    > obsługiwały karty kredytowe i nie chcą, bądź nie mogą, dokonać
    > zmian systemowych,

    No jasne, a czego sie spodziewali? mBank pewnie bardzo chetnie
    dokonuje zmian systemowych w swoich kartach?

    > które byłyby zgodne z regulacjami organizacji Visa.

    Dzialanie tych sklepow jest zgodne z regulacjami bez tych zmian.

    > Naszym zdaniem nie doceniają w
    > ten sposób rosnącego grona klientów - posiadaczy kart wirtualnych
    > na całym świecie.

    Czy to jest rosnace grono klientow, to nie wiem. Moze to raczej banki
    (chyba niezbyt liczne?) nie doceniaja swoich wlasnych klientow?

    > Jednocześnie podtrzymują funkcjonowanie mniej bezpiecznych płatności
    > - kartami,
    > których można używać bez autoryzacji on-line, także w zwykłych
    > sklepach i rozmaitych
    > punktach usługowych."

    A to mBank nie wydaje kart, ktorych mozna uzywac bez autoryzacji
    on-line? Podobno wydawali?

    Jesli sklepowi nie przeszkadza zwiekszone ryzyko, np. brak
    weryfikacji adresu (brak zwiazku z kartami wirtualnymi; wielu
    sprzedawcom przeszkadza), to moze nalezaloby ruszyc d*
    i wprowadzic pare mechanizmow podnoszacych bezpieczenstwo,
    zamiast oferowac produkt w wersji co najwyzej "testowej"
    jako komercyjny.
    --
    Krzysztof Halasa