eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach › Re: prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach
  • Data: 2013-05-15 08:06:36
    Temat: Re: prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 May 2013 03:53:05 -0700 (PDT), Sebastian
    <z...@g...pl> wrote:
    > kiedyś miałem przykrą niespodziankę, gdy zapłaciłem podatek PIT=
    > z rachunku wspólnego Millenium (jestem drugim współposiadaczem) by=
    > łem wzywany do US, składałem wyjaśnienia, kupa zmarnowanego czasu.=
    > od tej pory wiem, że nie każdy bank prezentuje obydwu współposiadac=
    > zy.

    Pierwszy raz słyszę żeby US obchodził nadawca przelewu. Przelew
    podatkowy ma specjalny format, określa nie tylko nadawcę ale i
    płatnika (zobowiązanego) podatku poprzez nip i/lub regon. Przecież
    podatek możesz zapłacić na poczcie a US w takim przypadku jako
    nadawcę będzie wydział pocztę, dopiero nip zobowiązanego identyfikuje
    kogo to podatek.
    Od kilkunastu lat zdarza się, że płacę swoje podatki z nieswoich kont
    (np. poprzez biuro rachunkowe) i nigdy się US tego nie czepiał. No
    chyba że wyslales zwykły przelew zamiast podatkowego, wtedy
    faktycznie US widzi taki ideowe jako niezidentyfikowany.

    --
    Marek