  • 1. Data: 2013-05-14 12:53:05
    Temat: prezentacja nadawcy przelewu będącego współposiadaczem rachunku w mBanku i w innych bankach
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    kiedyś miałem przykrą niespodziankę, gdy zapłaciłem podatek PIT z rachunku wspólnego
    Millenium (jestem drugim współposiadaczem) byłem wzywany do US, składałem
    wyjaśnienia, kupa zmarnowanego czasu.

    od tej pory wiem, że nie każdy bank prezentuje obydwu współposiadaczy.

    w mBanku przelewy _podatkowe_ są spoko, bo można wpisać z palca kto płaci

    interesuje mnie jednak, jak jest z przelewem zwykłym, bo przymierzam dopisać
    współposiadaczkę rachunku.

    pytanie 1: jeśli do internetowego kanału dostępu zaloguje się i zleci przelew
    współposiadacz konta który na umowie figuruje jako drugi, to czyje dane zobaczy
    odbiorca przelewu:
    1) tylko drugiego współposiadacza (bo on płacił)
    2) tylko pierwszego współposiadacza (bo on zawsze jest prezentowany)
    3) obydwojga współposiadaczy

    pytanie 2: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie tylko drugiego
    współposiadacza?

    pytanie 3: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie tylko pierwszego
    współposiadacza?

    pytanie 4: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie oboje współposiadaczy?

  • 2. Data: 2013-05-14 13:03:51
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > pytanie 4: w jakich bankach (innych niż mBank) widać będzie oboje współposiadaczy?

    Credit Agricole. .Jako nadawca widnieją niestety obydwoje
    współposiadacze. :(

  • 3. Data: 2013-05-14 18:53:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <z...@g...pl> writes:

    > kiedyś miałem przykrą niespodziankę, gdy zapłaciłem podatek PIT z
    > rachunku wspólnego Millenium (jestem drugim współposiadaczem) byłem
    > wzywany do US, składałem wyjaśnienia, kupa zmarnowanego czasu.

    Trzeba było zadzwonić do US, oczywiście. Zwykle to pomaga.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2013-05-14 23:07:57
    Od: osa <w...@p...fm>

    > Trzeba było zadzwonić do US, oczywiście. Zwykle to pomaga.

    Potwierdzam. Znajomi małżonkowie rozliczali się _wspólnie_. Niedopłata
    była po stronie męża, przelew wysłał żona z konta wspólnego w Aliorze
    i... urząd wysłał pismo że podatek niezapłacony. US sam nie zauważył
    nadpłaty u żony równej niedopłacie męża rozliczających się wspólnie.
    Telefon wystarczył i sobie przeksięgowali między kontami współmałżonków.

  • 5. Data: 2013-05-15 07:09:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    osa wrote:

> [...]
    > nadpłaty u żony równej niedopłacie męża rozliczających się wspólnie.
    > Telefon wystarczył i sobie przeksięgowali między kontami

    Mógłbyś wyjaśnić jak to jest możliwe, że małżonkowie rozliczający się
    wspólnie
    mają jakieś odrębne nadpłaty i niedopłaty?

  • 6. Data: 2013-05-15 07:18:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "cef" <c...@i...pl> writes:

    > Mógłbyś wyjaśnić jak to jest możliwe, że małżonkowie rozliczający się
    > wspólnie
    > mają jakieś odrębne nadpłaty i niedopłaty?

    strzelam pit-36/37 + pit-38 jednego z nich?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 7. Data: 2013-05-15 08:04:56
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 14 Maj, 12:53, Sebastian <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > 1) tylko drugiego współposiadacza (bo on płacił)
    > 2) tylko pierwszego współposiadacza (bo on zawsze jest prezentowany)

    W Multi wybierasz kto płaci zwykły przelew (w formatce masz listę
    współposiadaczy) - w przypadku przelewów zwykłych. Przy podatkowych -
    możesz po prostu wpisać "Nazwa i adres zobowiązanego ".

    mucher

  • 8. Data: 2013-05-15 08:06:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 May 2013 03:53:05 -0700 (PDT), Sebastian
    <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > łem wzywany do US, składałem wyjaśnienia, kupa zmarnowanego czasu.=
    > od tej pory wiem, że nie każdy bank prezentuje obydwu współposiadac=

    Pierwszy raz słyszę żeby US obchodził nadawca przelewu. Przelew
    podatkowy ma specjalny format, określa nie tylko nadawcę ale i
    płatnika (zobowiązanego) podatku poprzez nip i/lub regon. Przecież
    podatek możesz zapłacić na poczcie a US w takim przypadku jako
    nadawcę będzie wydział pocztę, dopiero nip zobowiązanego identyfikuje
    kogo to podatek.
    Od kilkunastu lat zdarza się, że płacę swoje podatki z nieswoich kont
    (np. poprzez biuro rachunkowe) i nigdy się US tego nie czepiał. No
    chyba że wyslales zwykły przelew zamiast podatkowego, wtedy
    faktycznie US widzi taki ideowe jako niezidentyfikowany.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2013-05-15 11:52:48
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.05.2013 07:09, cef pisze:

    > Mógłbyś wyjaśnić jak to jest możliwe, że małżonkowie rozliczający się
    > wspólnie
    > mają jakieś odrębne nadpłaty i niedopłaty?

    Zapytaj w US. Moi rodzice rozliczają się wspólnie a przelew robi ojciec
    (chyba nawet z konta wspólnego). Matkę wzywano dwa razy w odstępie 2 lat
    o rzekomy brak TEJ SAMEJ wpłaty w którymś roku.

    MJ

  • 10. Data: 2013-05-15 16:04:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Jankowski wrote:

    > Zapytaj w US. Moi rodzice rozliczają się wspólnie a przelew robi
    > ojciec (chyba nawet z konta wspólnego). Matkę wzywano dwa razy w
    > odstępie 2 lat o rzekomy brak TEJ SAMEJ wpłaty w którymś roku.

    A to mają jakiś burdel i tyle.