eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportuRe: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
  • Data: 2009-08-05 01:18:43
    Temat: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Filip wrote:
    >>
    >> Teraz ty też wiesz, że moje 100 tyś kredytu jest błedem. Dlaczego więc
    >> się nie zwrócisz do banku z pytaniem dlaczego on tam jest?
    >>
    >> 1) bo nie jesteś stroną w sprawie
    >> 2) bo nie masz pełnomcnictwa
    >> 3) nawet jak ci je dam, to mnie wyślesz na drzewo, bo ci się nie chce.

    > Ja nie mam w tym żadnego interesu.
    >

    BIK też nie.


    > To nie jest odpowiedzialność banku, tylko jego obowiązek. Jeśli bank
    > umieszcza błędne dane w BIK to praktyczne konsekwencje ponosi klient,
    > któremu pozostaje roszczenie w sądzie cywilnym - jest to zupełnie
    > iluzoryczne biorąc pod uwagę jak działają sądy.

    A co propnujesz w zamian? Rozstrzelać dyrektora banku?


    >
    > okay - racja. lepszy byłby system z flagowanie takich spornych wpisów.
    >> np. na 7 dni i
    >>> następnie zwraca się do banku, by ten wyjaśnił sprawę z klientem.


    Ale po co ci ten pośrednik, przez który mają przepływać sprawy z całej
    Polski.

    >
    > Odpowiedzialność banku jest iluzoryczna. A mnie cały czas chodzi o to,
    > że zgonie z orzeczeniem z cytowanego artykułu BIK nie może odmówić
    > modyfikacji danych na żądanie osoby fizycznej.

    BIK nie ma żadnych możliwości oceny czy żądanie osoby fizycznej ma
    jakikolwiek sens.
    Miałby kostką rzucać?
    Jedynie co BIK może zrobić to wysłać papiery tam gdzie ktoś może
    cokolwiek z tym zrobić.
    Tylko po co ma to iść przez BIK. Chyba, żeby poczta miała zarobek.


    Ewentualnie BIK może robić za drukarkę.
    Wchodzisz sobie na stronę BIK, zaznaczasz co uważasz, ze jest nie tak, a
    BIK ci może ładny formularzyk reklamacji wrzucić od razu z adesem banku
    gdzie wysłać, opisem co gdzie kiedy zostało wprowadzone.
    Dopisujesz sobie swój opis, drukujesz, podpisujesz, naklejasz znaczek i
    wysyłasz.
    jak się dorobimy kultury korespondencji elektronicznej i jednolitego
    systemu między bankami, to możnaby to wszystko w wersji elektronicznej
    puścić.
    I tyle. BIK może pomóc, ale w żadnym wypadku nie jest stroną w sprawie.


    Sobie możesz w ustawie teraz dopisywać, co będzie jak bank nie odpowie w
    terminie.
    Ja tam wolę jednak sąd cywilny i pełną odpowiedzialność banku za
    poniesione przeze mnie straty w związku z błednym wpisem.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1