    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [prnews] BIK nie może pobierać opłaty za wysłanie raportu
    Date: Tue, 04 Aug 2009 20:18:43 -0500

    Filip wrote:

    > Ja nie mam w tym żadnego interesu.

    BIK też nie.

    > To nie jest odpowiedzialność banku, tylko jego obowiązek. Jeśli bank
    > umieszcza błędne dane w BIK to praktyczne konsekwencje ponosi klient,
    > któremu pozostaje roszczenie w sądzie cywilnym - jest to zupełnie
    > iluzoryczne biorąc pod uwagę jak działają sądy.

    A co propnujesz w zamian? Rozstrzelać dyrektora banku?

    > okay - racja. lepszy byłby system z flagowanie takich spornych wpisów.

    Ale po co ci ten pośrednik, przez który mają przepływać sprawy z całej
    Polski.

    > Odpowiedzialność banku jest iluzoryczna. A mnie cały czas chodzi o to,
    > że zgonie z orzeczeniem z cytowanego artykułu BIK nie może odmówić
    > modyfikacji danych na żądanie osoby fizycznej.

    BIK nie ma żadnych możliwości oceny czy żądanie osoby fizycznej ma
    jakikolwiek sens.
    Miałby kostką rzucać?
    Jedynie co BIK może zrobić to wysłać papiery tam gdzie ktoś może
    cokolwiek z tym zrobić.
    Tylko po co ma to iść przez BIK. Chyba, żeby poczta miała zarobek.

    Ewentualnie BIK może robić za drukarkę.
    Wchodzisz sobie na stronę BIK, zaznaczasz co uważasz, ze jest nie tak, a
    BIK ci może ładny formularzyk reklamacji wrzucić od razu z adesem banku
    gdzie wysłać, opisem co gdzie kiedy zostało wprowadzone.
    Dopisujesz sobie swój opis, drukujesz, podpisujesz, naklejasz znaczek i
    wysyłasz.
    jak się dorobimy kultury korespondencji elektronicznej i jednolitego
    systemu między bankami, to możnaby to wszystko w wersji elektronicznej
    puścić.
    I tyle. BIK może pomóc, ale w żadnym wypadku nie jest stroną w sprawie.

    Sobie możesz w ustawie teraz dopisywać, co będzie jak bank nie odpowie w
    terminie.
    Ja tam wolę jednak sąd cywilny i pełną odpowiedzialność banku za
    poniesione przeze mnie straty w związku z błednym wpisem.