eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankipromy BatoryRe: promy Batory
  • Data: 2023-11-13 13:56:47
    Temat: Re: promy Batory
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 9 Nov 2023 22:24:27 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 09.11.2023 o 12:24, J.F pisze:
    >>>> Cos tam powoli sie chyba daje dodzwonic, ale na śluzie to pewnie
    >>>> i megafon wystarczy.
    >>> Wiesz, ale trzeba też zapewnić bezpieczeństwo na torze wodnym.
    >>> Sądzę, że
    >> Pełnym żaglówek i motorówek? Jakos ci kajakarze doplyneli do punktu,
    >> gdzie można ich było zawrócic ..
    > Wiesz, może Ci się udać przebiec na czerwonym. Ale tu nie o to chodzi by
    > się udawało. Temu na autostradzie też się udawało jechać 300 km/h. Ale
    > trochę bo to inaczej wyglądało, gdyby jakiś urząd dał przyzwolenie.


    Tylko ze ta autostrada wygląda np tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=P7Gf4mzVv2M

    No dobra - czasem wygląda np tak
    https://www.youtube.com/watch?v=nFCcxC58t3I

    Tu by sie przydało powiedziec "wy teraz nie".
    A tam są cos 4 śluzowania dziennie, taki ruch ...

    > Powiedzmy, ze by ich przemycili przez śluzę i potem by się ktoś utopił.
    > A tu wychodzi na to, że urząd wiedział i ich puścił.

    Gdzie by sie utopił - na morzu, na Zalewie, w kanale?

    >>> z tego powodu statki, czy samoloty nie porozumiewają się przez
    >>> telefony komórkowe. To działa tak, że wszyscy słyszą wszystkich i
    >>> mają jakąś tam świadomość sytuacyjną.
    >> Ups ...
    >> https://morka.pl/Lacznosc-morska-w-praktyce-Cz-4-Co-
    to-jest-to-DSC-blog-pol-1573730376.html
    >>
    > taka sobie prywatna telefonia.
    >> No ale moze byc publiczna przy porcie ...
    >
    > Fajna zabawka. Ale nadal chyba oficjalnie się porozumiewa na określonym
    > kanale.

    >>> Taki głuchy kajak plątający się po torze wodnym dla statków może po
    >>> prostu stanowić sam dla siebie zagrożenie. Kuter rybacki może go
    >>> nie zauważyć. Przecież one nie mają świateł nawigacyjnych,
    >>> transponderów.
    >> Dzien był. Prędzej bym sie spodziewał zagrozenia dla duzych
    >> jednostek - wiekszy stateczek, barka z pchaczem ..
    >
    > a ja się na tym nie znam.

    Widocznosc z takiego pchacza to raczej ograniczona ..

    >>> Myślę, że po to była ta motorówka. Ale oni wiedzieli lepiej.
    >> O tej UKF to pamietam, ze mi kiedys info wpadło w oko, wiec jakos
    >> tam publikowane było. Ale widzisz, ze oni tam załatwiali cos
    >> specjalnie ...
    > Załatwiali i im określili warunki.

    A potem podobno załatwiali dalej ...

    >>>>> Moim zdaniem po prostu obydwie strony się uparły. Radio z
    >>>>> częstotliwością morską kosztuje pewnie ze 100 zł na ALIEXPRES.
    >>>> Obstawiam, ze więcej, szczególnie jak ma być działające.
    >>> Będę się upierał. Częstotliwość nasłuchu na kanale 68 UKF dla
    >>> łączności morskiej wynosi 467,575 MHz. Jest to międzynarodowa
    >>> częstotliwość, która
    >> Mnie wychodzi, ze raczej 156.425MHz.
    >> https://czestotliwosci.pl.tl/VHF-i-UHF-Morskie.htm
    >
    > No to może. Gdzieś tam znalazłem w necie. 156 akurat to radio też
    > obsługuje.
    >
    >> Ale czy to kolonia, ze jest odpowiedzialny wychowawca?
    >
    > Ktoś tym dowodzi.

    No jakis organizator, moze nawet w randze komandora był.
    Ale chyba nie musiał być, ot, zlot kajakarzy.
    A nawet jak był, to niekoniecznie bierze odpowiedzialnosc za wsystkich
    i wszystko. Pkt 1 "uczestnicy biorą udział na własną odpowiedzialnośc
    i oswiadczają, ze mają niezbędne kwalifikacje i doświadczenie" :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1