  • Data: 2010-03-30 20:32:53
    Temat: Re: proponowane innowacje dla PKO BP
    Od: z...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > znaczy nie tylko osobowych, ale tez kapitalowych? z o.o.
    > pewnie zawsze sie da zrobic - ale pewnie bez obslugi kredytowej.

    konkretnie chodzi o umowe rachunku bankowego dla spółki jawnej
    oraz umowe rachunku bankowego dla spółki komandytowej.

    Obie formy spółek osobowe mają tylko zdolność prawną ale nie
    mają osobowości prawnej (odpowiednikiem zarządu są wspólnicy).

    dziwi mnie że inteligo podpisuje umowy ze spółkami cywilnymi
    a z jawnymi nie chce. Spółka cywilna to takie "czort wie co"
    nie ma podmiotowości ani osobowości. Pod względem prawnym
    spółka jawna oznacza bardziej klarowne rozwiązanie.

    Łatwiej bym zrozumiał jakiś bank, który obsługiwałby
    spółki jawne, a do spółek cywilnych okazywał niechęć.

    czyżby Inteligo przed laty zatrudniło prawnika pozyskanego
    ze SKOK?