  • Data: 2010-04-08 11:59:02
    Temat: Re: proponowane innowacje dla PKO BP
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-04-07 22:02, Jan Kowalski wrote:

> [...]
    >
    > Zorba to system z ktorego zostal maly ogryzek, zastapiony w calosci
    > przez Alnove. Jesli ci sie wydaje ze onlinowe iPKO to li tylko
    > naklada
    > na stary system centralny - jestes w grubym bledzie. Za bledne decyzje
    > dotyczace wdrozen (daleko mniej waznych niz architektura systemu)
    > placi sie glowa.
    > Sprzet i oprogramowanie ktore za tym stoja kosztuja ciezkie pieniadze
    > - nie masz pojecia jak bardzo ciezkie . Jesli ci sie wydaje ze ktos
    > podjalby
    > decyzje powodujace niewydolnosc systemu z przyczynami poza

    Nie wiem, z kim polemizujesz, bo nie ze mną. Co do przyczyn, dla
    których tyle lat trwało doprowadzenie systemów PKO do stanu
    zintegrowania, nie mnie się wypowiadać, ale ocena skutków jest
    jednoznaczna - ludzie, którzy kiedyś (dawno temu) podejmowali
    decyzje mające poważne konsekwencje techniczne nie mieli pojęcia
    czym się bawią. Gdyby system miał właściwą architekturę
    (software'ową - sprzętowa musi być zadowalająca, bo inaczej system
    wytrzyma do pierwszej awarii) to problemy, o których rozmawialiśmy
    można byłoby zlikwidować w parę miesięcy.
    Pozostałe Twoje uwagi sprowadzają się do niczym nie popartych supozycji.

    > Skoro tak dobrze znasz problematyke - zaloz jakis bank, z dostepem 24
    > h przez 365
    > dni w roku. Klienci beda walic drzwiam i oknami.

    Napisanie - nawet gdyby tylko dla żartu - czegoś co tylko
    sugerowałoby, że aby założyc bank wystarczy mieć system
    informatyczny, może być, powiedzmy, "mocno kompromitujące".

    witrak()
    PS. Naprawdę, chyba nie warto Ci było niezbyt trafnej uwagi,
    rzuconej mimochodem, bronić jak Jasnej Góry ;-)