    From: "Piotr" <p...@c...cz>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Date: Sun, 23 Oct 2005 01:25:05 +0200

    > temat minimalnej wysokości kwoty podczas płatności kartą. Pierwsze słyszę
    > natomiast, że informacja o przerzucaniu na klienta prowizji za płatność
    > jest zgodna z zasadami

    Jakimi zasadami? Pomyliles chyba zasady z umowa jaka sklep zawiera z ca. I
    jesli w tej umowie nie ma zapisu ze nie moze = to jak najbardzie moze.

    > Nieprawda. Tylko Ci się tak wydaje. Zobacz sobie dowolny market, gdzie
    > można płacić kartą nawet wtedy gdy są akcje promocyjne. Widziałeś gdzieś
    > informację, że podczas zakupu w promocji nie można płacić kartą? Ja nie

    Bo dowolny market to market, ktory moze sobie na to pozwolic.

    > Wolę by prowizja była wliczona w cenę, co uważam za uczciwe, niż
    > wywieszanie debilnych karteczek, że płatność jest możliwa od określonej
    > kwoty albo, że mam zapłacić prowizję za używanie karty jako takiej. Sklep

    A co za roznica? I tak wychodzi na to samo... Czy zaplacisz 10 zl + 2 za
    platnosc karta czy zaplacisz 12 a w przypadku platbnosci gotowkowej
    dostaniesz te 2 zl upustu? To tylko kosmetyka przeciez.

    > 1. Klienci chętniej dokonują zakupów i kupują często droższe rzeczy niż
    > gdyby płacili gotówką

    Tak - jesli placa karta _kedytowa_.

    > 2. Sklep nie musi płacić za ochronę przewożonych pieniędzy do banku

    Ok, a liczyles ile % punktow przyjmujacych gotowke przewozi pieniedze do
    banku w konwoju? I ile punktow dzieki wprowadzeniu platnosci karta z nie
    musi przewozic gotowki w konwoju?

    ?

    > To niech nie wprowadzają opcji płatności kartą skoro tak dużo ich to
    > kosztuje. Czyżby pojęcie "rachunku ekonomicznego" przestało być w użyciu?

    Wlasnie w wyniku "rachunku ekonomicznego" wprowadzaja karty... Przyklad -
    male biuro turystyczne. Marze na poziomie 4%. I teraz - do wyboru:
    - wprowadzic platnosci karta i praktycznie nic nie zarobic
    - nie wprowadzac platnosci karta - i stracic klienta ktory pojdzie do
    konkurencji
    - wprowadzic platnosci karta, kosztami obciazyc klienta
    Oczywscie pewnie to zanegujesz - ale sprawdza sie opcja 3. Dlaczego?
    Ostatnio mailem dokladnie taki przypadek - i wolalem doplacic x% placac
    karta - poniewaz placac karta dla mnie wyszlo taniej niz kupujac na raty
    oraz akurat tam dostalem taki upust ze wyszlo taniej niz kupic u konkurencji
    i zaplacic karta bez ponoszenia z tego tutulu dodatkowych kosztow.

    > Nie rozumiem po co ktoś wprowadza atrapę płatności kartą? Albo chce by
    > ktoś
    > kartą płacił albo nie chce. Proste, prawda? :)

    Proste - to samo pisalem jakis czas temu - kupujac np. zwykly toner do
    drukarki w malutkim sklepie komputerowym - dla mnie jest taniej doplacic
    2,5% za platnosc karta niz isc do bankomatu za rogiem i zaplacic 3% za
    wyplate z kk.

    I z mojej strony to samo podsumowanie - jak sie nie podoba - nie plac, idz
    gdzie indziej. Kos Cie do czegos zmusza?

    Pozdr.,
    Piotr