  • Data: 2005-10-23 09:22:51
    Temat: Re: prowizja od platnosci karta kredytowa
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    trainer napisał(a):

    > proponuję, żebyś nie koncentrował się na szczegółach typu "trwająca pół
    > minuty transakcja sprzedaży koszyka towarów w supermarkecie" tylko objął
    > "duży obraz" - jak wyglądają przepływy środków w takim sklepie i skąd
    > się biorą pieniądze na zapłacenie operatorowi POSów

    Ależ doskonale o tym wiem. Firma, w której pracuję, używa terminala
    EService już kawał czasu. Jakoś nie zbankrutowaliśmy, choć nie doliczamy
    żadnych prowizji do transakcji a często sprzedaje się z niewielką marżą jak
    to w branży komputerowej. Nie pisz mi więc śmiesznych tekstów o biednym
    sprzedawcy, który musi sprzedawać butelki by opłacić prowizję :>

    > ano właśnie - "big picture"!

    He he. Zabawne

    > po pierwsze - określenie "debilna karteczka" nie przystoi poważnemu
    > dyskutantowi

    Zdefiniuj pojęcie "poważny dyskutant"

    > po drugie - skoro kwestie przepływu środków w sklepie do Ciebie tak
    > bardzo nie przemawiają, to posłużę się innym przykładem: to czego się
    > domagasz mogę porównać np. do żądania, aby hotele nie pobierały żadnych
    > dodatkowych opłat za korzystanie z telefonów w pokojach, lecz
    > wprowadziły ryczałtową opłatę w cenie pokoju hotelowego.

    Mylisz pojęcia i to skutecznie. Mieszasz opłaty za usługi dodatkowe z
    prowizją za możliwość płacenia. To tak, jakby Ci powiedziano w tym Twoim
    hotelu, że za wystawienie Ci rachunku musisz dopłacić ekstra 20 złotych bo
    ktoś poświęcił czas i papier by ten rachunek wypisać

    > no tak ale jak na poziomie pojedynczych transakcji sprzedawca ponosiłby
    > stratę to po co mu częściej i drożej?

    To likwiduje możliwość płacenia kartą i nie zawraca sobie tym głowy?

    > tak to możemy sobie pisać na grupach

    Ano możemy. Coś się nie zgadza?

    > proponuję abyś napisał to w bulletach na slajdach w PowerPoincie i
    > pokazał ludziom prowadzącym prawdziwy biznes, np. sklep komputerowy
    > może przejrzą na oczy

    Ty coś pisałeś o poważnej dyskusji? :>

    Ja bym to określił pojęciem "jałowe międlenie tematu"

    > a niech wprowadzają tyle opcji zapłaty ile chcą, może być nawet "za 20
    > wielbłądów" - nie stanowi to problemu

    Jasne

    Oferujemy płatność kartą, ale wolimy byś nią nie płacił
    Oferujemy płatność przelewem, ale raczej odradzamy Ci tę opcję
    Oferujemy płatność za pobraniem, ale szkoda Twojej kasy
    Oferujemy płatność gotówką i tę opcję powinieneś wybrać :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098