eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
    ws.nask.org.pl!news.germany.com!postnews.google.com!w40g2000hsb.googlegroups.co
    m!not-for-mail
    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: prowizja za placenie karta kredytowa - czy to legalne?
    Date: Tue, 4 Dec 2007 03:13:33 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 78
    Message-ID: <3...@w...googlegroups.com>
    References: <4...@f...googlegroups.com>
    <e...@4...com>
    <d...@b...googlegroups.com>
    <0...@i...googlegroups.com>
    <6...@4...com>
    <d...@a...googlegroups.com>
    <l...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.18.70.211
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1196766813 23551 127.0.0.1 (4 Dec 2007 11:13:33 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Dec 2007 11:13:33 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: w40g2000hsb.googlegroups.com; posting-host=83.18.70.211;
    posting-account=IxHeCwkAAACnPeU98Lz1iDskuW_xJ0ev
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Opera/9.24 (Windows NT 5.1; U; pl),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Content-Disposition: inline
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:431753
    [ ukryj nagłówki ]

    On 4 Gru, 09:21, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > On Mon, 3 Dec 2007 12:57:59 -0800 (PST), krzysztofsf
    >
    > <k...@w...pl> wrote:
    > >> Oczywiście, żebym się obruszył, jesli taka forma by była wcześniej
    > >> wymieniona.
    >
    > >Nie rozumiem wypowiedzi.
    > >Obruszylbys sie znajdujac na stronach sklepu warunki sprzedazy?
    >
    > Jesli klient widzi:
    > 1. Formy płatności - przelew, karta kredytowa, pobranie pocztowe (i
    > nic poza tym)
    > 2. Cenę towaru X zł
    >
    > To kiedy klika na 'włóż do koszyka', akceptuję ofertę sprzedawcy,
    > która brzmi:
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym'
    >
    > W momencie kiedy zaakcaptował tą ofertę powstała umowa pomiędzy
    > sprzedającym i kupującym. Kupujący od tego momentu nie ma prawa
    > zmienić warunków umowy na
    > 'Sprzedam towar za X zł, zapłacić możesz przelewem, kartą kredytową,
    > za pobraniem pocztowym przy czym koszty obsługi płatności wynoszą
    > odpowiednio A, B i C'.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0894.htm

    "4. W przypadku zamawiania przez kupującego towaru lub usługi przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość w rozumieniu
    przepisów o świadczeniu usług teleinformacyjnych i handlu
    elektronicznym, z wyjątkiem oferty sprzedaży na odległość, o której
    mowa w art. 9 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271), przedsiębiorca, na
    żądanie kupującego, powinien zakomunikować mu cenę wraz z opłatami
    dodatkowymi za dostarczenie towaru lub usługi i za połączenie.
    Informacje te powinny być podane przez przedsiębiorcę przed
    sporządzeniem umowy w sposób niebudzący wątpliwości zamawiającego."

    Jak dla mnie, chwila sporzadzenia umowy nastepuje po zaakceptowaniu
    ceny ostatecznej,
    Zreszta wiekszosc sklepow dopiero po dokonaniu akceptacji ceny
    przechodzi do wypelniania formularza adresowego zwiazanego z
    zamowieniem - czyli zamowienie/umowe tworzymy znajac juz cene koncowa.
    Poniewaz nie ma narzuconego wybierania zaplaty karta (jak np. o ile
    sie nie myle w liniach lotniczych - gdzie musimy placic karta przy
    rezerwacji i jednoczesnie musimy wtedy oplacic przerzucone na nas
    koszty jej obslugi) ani formy dostawy, klient swiadomie wybiera nizszy
    lub wyzszy wariant ceny ostatecznej calego zamowienia.
    Przy czym, czego nie komentujesz, koszt ten moze rowniez zostac
    obnizony - darmowa wysylka przy jakis progach, rabaty od calego
    zamowienia, gdy kwota laczna przekroczy iles tam..Przy twojej
    interpretacji jest to nieprawidlowe, bo klient powinien znac obnizona
    cene juz wrzucajac towary do koszyka (czyli co? Powinien na wejsciu
    wybrac opcje "chyba kupie ponad kwote x" - a jak jednak sie nie wrzuci
    do koszyka na tyle to co? ma wyszacowanie na innych cenach niz
    odpowiadajace jego zakupowi. Pomieszanie z poplataniem.

    Jasno podane ceny detaliczne, do tego dostepne warunki sprzedazy i
    dostawy i wiemy czego sie trzymac, decydujac sie na kupno w sklepie.
    Wybor drozszych opcji jest naszym swiadomym wyborem dokonywanym przy
    przechodzeniu do tworzenia zamowienia.

    Jak dla mnie EOT



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1