eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
  • Data: 2008-10-27 06:46:08
    Temat: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Z tych glownych, to beda:
    >
    > 1) pozbycie sie waluty narodowej, jednego z elementow polskosci

    Jakos przez 500lat talary obce nikomu nie przeszkadzaly a przez lata
    1300-1400 glowna waluta polski byl grosz praski.

    > 2) brak mozliwosci ksztaltowania polityki przez bank centralny - czyli:
    > ksztaltowania stop procentowych i wydawania komunikatow dla mediow (i
    > ewentualnie dodruku masy pienieznej)

    Zabranie naszym malpom brzytwy to chyba zaleta.

    > 4) spadek zyskow przedsiebiorstw importujacych ze strefy euro, a
    > sprzedajacych w zlotowkach - glownie chodzi o miedzynarodowe sieci
    > odziezowe, ktore w czasach mocnej zlotowki sprzedaja odziez ok. 20%
    > drozej niz w krajach euro (mozna porownac na metkach, gdzie sa ceny z
    > wielu krajow); gdy zlotowka spada, nie maja oporow przed podnoszeniem
    > cen; takze sieci ze sprzetem elektronicznym.

    Wiec teraz beda stabilne ceny jak na zachodzie bo latwo porownywalne.
    To chyba zaleta. Wiec odpadnie wachanie cen odziezy na skutek kursu
    walutowego.

    > 5) podobnie jak wyzej - wieksza przejzystosc cenowa (klienci moga latwo
    > porownac ceny produktow z tym w innych krajach strefy euro) moze
    > spowodowac spadek marz pewnych przedsiebiorstw

    Dla konsumenta to oczywista zaleta.

    > 6) spadek zyskow bankow, kantorow ze wzgledu na wymiane waluty

    Swietna wiadomosc dla konsumenta nie bedzie musial ubezpieczac ryzyka
    kursowego

    > 7) spadek zyskow bankow, firm ubezpieczajacych od ryzyka walutowego

    Swietna wiadomosc dla konsumenta j,.w

    Wiec po dupie na spreadach dostana banki i jakos mi ich nie zal.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/