eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiprzeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www › Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    From: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przeciw wprowadzeniu euro - poprowadzę bezpłatnie stronkę www
    Date: Wed, 29 Oct 2008 22:56:54 +0100

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 22:12:03 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Czlowieku, nie rob z siebie przyglupa majacego problemy ze zrozumieniem
    > prostego tekstu!

    Jak zwykle u euro-oszołomów, zamiast argumentów są obelgi.

    > Nie zarzucaj komus klamstwa tylko dlatego, ze nie potrafisz przyswoic
    > kilku podstawowych terminow z ekonomii!

    Przedtem kłamałeś, teraz już łżesz w żywe oczy i to wbrew oficjalnym
    dokumentom, które cytuję!

    > Nie wyrywaj jednego zdania z calosci, skoro nawet ze zrozumieniem
    > jednego zdania masz trudnosci!

    Jeśli to zdanie w sposób jednoznaczny wykazuje twoje kłamstwo, nie widzę
    powodu by go nie użyć.

    > To znalazles w tym tekscie, czy bylo zbyt skomplikowane, wiec myslenie
    > ci sie wylaczylo?
    >
    > Na mocy art. 106 ust. 1 Traktatu i art. 16 Statutu Rada Prezesów
    > Europejskiego Banku Centralnego (EBC) posiada wyłączne
    > prawo do zatwierdzania emisji banknotów we Wspólnocie.

    Prawo do *zatwierdzania emisji*!
    Ale prawo do samej emisji mają krajowe banki centralne!
    Specjalnie cytuję jeszcze raz:

    Czego w powyższym nie rozumiesz?
    Zdania "krajowe banki centralne (KBC) mogą emitować banknoty"?
    Nie rozumiesz pojęcia KBC?
    Proszę bardzo:

    "+KBC+ oznacza krajowe banki centralne Państw Członkowskich,
    które przyjęły jednolitą walutę zgodnie z Traktatem ustanawiającym
    Wspólnotę Europejską".

    Jeśli w dalszym ciągu chcesz twierdzić, że centralne banki
    poszczególnych krajów unii monetarnej nie mają żadnego prawa do emisji
    euro, to zobacz na Art. 4 tego dokumentu
    http://www.ecb.int/ecb/legal/pdf/02001d0913-20080101
    -pl.pdf:

    "1. Całkowita wartość wprowadzonych do obiegu banknotów euro jest
    przydzielana członkom Eurosystemu w drodze zastosowania klucza
    przydziału banknotów.
    2. Różnica między wartością banknotów euro przeznaczonych dla
    każdego KBC zgodnie z kluczem przydziału banknotów a wartością
    banknotów euro, które dany KBC wprowadzi do obiegu, stanowi
    podstawę wewnętrznych sald Eurosystemu. EBC prowadzi w ramach
    Eurosystemu system wewnętrznych roszczeń w stosunku do KBC,
    proporcjonalnie do ich udziału w kluczu subskrybowanego kapitału,
    dotyczących *równowartości banknotów euro, jaki dany KBC wyemituje.*"

    Jeśli w dalszym ciągu masz zamiar twierdzić, że ten dokument nie jest
    wystarczającym dowodem na to, że poszczególne krajowe banki centralne
    (KBC) maja prawo do emisji swoich pul banknotów euro, to ja kończę z
    tobą dyskusję.

    --
    Krzysztof