    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przedwojenna edukacja finansowa
    Date: Sat, 25 Jul 2009 08:04:40 -0700 (PDT)

    ...@a...googlegroups.com

    > Kredyt sam w sobie (karta kredytowa) to nic złego, pod warunkiem, że umie
    > się z tego korzystać.

    Wlasnie! Sam jestem fanem kart kredytowych, ale glownie dlatego ze -
    poza czasami studenckimi - nie zaplacilem bankom centa/grosza
    odsetek.

    > Problem polega na tym, że po takie instrumenty sięgają
    > ludzie, którzy łatwo ulegają wpływą innych/reklamie.
    > Trochę błyskotek, kilka zdań o tym jakim ktoś jest wyjątkowym człowiek i
    > cap - złapany w sidła kredytu, który tak naprawdę wcale do szczęści nie jest
    > mu potrzebny ale to już inna bajka.

    Aha. A wracajac do kwesti czy "dzis banki az tak bardzo nie oglupiaja"
    -- szczerze mowiac nie wiem, czy wspolczesne metody 'przekazu i
    perswazji' nie sa aby bardziej infantylne niz przedwojenna historia o
    Andzi i Marysi, biorac poprawke na zmiany kulturowe, oczywiscie.

    Z jednej strony ta Marysia co to "do kina i na zabawy nie
    chodzila" (akurat! ;) ), a z drugiej wyjatkowe karty dla
    ultrawyjatkowych, najwyVIPowanszych i ubernadzwyczajnych klientow albo
    hawajskie wakacje dla kazdego.