  • Data: 2006-04-10 20:58:05
    Temat: Re: przelew do Egiptu
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak przelac pokazna kwote (rownowaznik np.80kzl) w $ do Egiptu. Mam
    > konto w mBanku. Osoba ktorej chce przelac rowniez ma mBank. Czy musi
    > zakladac jakies konto w jakims egipskim banku? A moze jakies konto
    > walutowe w PL (moze przyjechac do Polski)

    Po pierwsze, żeby zadysponować taką wartością za granicę, musisz posiadać jakiś
    legalny, udokumentowany tytuł płatności. Polska nie jest krajem, w ktorym właściciel
    może przelac 25000$ do Egiptu ot tak. Bank zapyta Cie po co to płacisz, i odpowiedż "
    bo tak" nie wystarczy.
    mBank zupełnie sie tu nie przyda żadnemu z was, bo z niego kupić waluty sie nie da,
    nie mówiąc juz o jej przelaniu na walutowe konto poza granicami.
    Po pierwsze odbiorca musi miec konto na jakie mu chcesz przelac pieniądze - jesli do
    Egiptu, to w Egipcie, następnie Ty musisz w Polsce umiescic swoje pieniądze na
    koncie, które pozwala na zakup waluty i przelew zagraniczny (np Nordea, Multibank, a
    właściwie to każdy oprocz mbanku i Inteligo), a potem musicie znaleźć powód, żeby
    taka transakcja była legalna i dac zlecenie przelewu waluty z Polski do Egiptu. Z
    tego co mi się wydaje, kontrola walutowa w Egipcie jest jeszcze twardsza niż u
    nas...
    I to wszystko.
    Wojtek