  • Data: 2005-04-22 14:17:35
    Temat: Re: przelew z USA do Polski
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    JerzyR wrote:
    > Znajomy zamierza przelać na moj rachunek w polskim banku kwotę 10.000
    > dolarów USA.
    Szczęściarz.

    > Czy mozecie mi napisać czy ja potrzebuję mieć jakiś specjalny rachunek w
    > dolarach czy wystarczy zwykły w zlotówkach?
    Jak pójdzie na dolarowe, zostanie w dolarach,
    jak pójdzie na konto złotówkowe, to zostanie przez bank przeliczone na
    złotówki po kursie banku (za odpowiednią opłata oczywiście, mBank nie
    bierze np.)

    > Jakie byłyby koszty takiej operacji? Tzn., ile mi zabiorą po drodze?
    Tego nikt nie wie. Bo to zalezy z jakiego banku do jakiego banku i ile
    banków jest po drodze. Koło kilkudziesięciu dolarów.

    > Czy istnieje inny sposób transferu takiej kwoty do Polski z USA oprócz
    > przelewu bankowego? Przewiezienie gotówki odpada.
    Wysłanie czeku i zreazlizowanie go w Polsce.
    Czeka się długo, bo około miesiąca, ale jest najtaniej.
    Pytaj o inkaso w CitiBank, Śląski, Pekao S.A

    > Czy przy takiej kwocie musze przedstawić jakiś inny dokunet o pochodzeniu
    > pieniedzy czy coś podobnego?
    > Ktoś będzie dochodził skąd ta kasa?

    Chyba jedynie US jak życzliwy doniesie.