    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelewy zagraniczne
    Date: Wed, 31 Mar 2004 14:22:20 GMT

    > In article <c4ej7e$1pi$1@news.onet.pl>, g...@b...pl says...

    > Zeby to bylo takie proste. Na pewno tam gdzie wysylales bylo dwa dni,
    > ale niestety nei do kazdego banku w USA jest dwa dni. Problemem nie jest
    > kraj docelowy ale uklad powiazan bankowych

    Dla przykladu. Jelsi chce wyslac dolary z USA (z mojego banku) do Polski
    na rachunek dolarowy w B.Handlowy/Citi pieniadze sa wysylane przelewem
    wewnetrzym (Fed wire) do Citi w Nowym Jorku a ten przesyla pieniadze
    dalej. Jesli chce wyslac EURO to pieniadze wysylane bylyby vie Dresdner
    Bank we Franfurcie. W przypadku zlotowek pieniadze wysylane bylby by via
    BPH. Wydawaloby sie, ze przelew przez BPH bylby najkrotszy, ale praktyka
    pokazala ze jest to najdluzsza droga.

    AP