    From: S <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [przeliczniki] Tanie wypłaty z bankomatu poza EU
    Date: Wed, 04 Feb 2015 20:17:44 +0100

    W dniu 2015-02-04 o 20:03, xbartx pisze:
    > też tu na grupę do zapoznania się. Pod lupę wziąłem dwa banki - ostatnią
    > Eurobankową nowość konto prestige oraz uwaga... PKO BP.

    Nowością konto EB nie jest. Co najmniej od 6 lat działa.

    > Tabela PKO wygląda dzisiaj (04.02.2015) wygląda tak:
    > EUR Kupno 4.0439 PLN
    > EUR Sprzedaż 4.2940 PLN
    >
    > a np Alior kantor tak:
    > EUR 4,1694 SELL
    > EUR 4,1934 BUY

    A na przykład Cinkciarz.pl tak:
    EUR 4,167 Sell
    EUR 4,168 Buy.

    Kantor Aliora w tej samej chwili (dziś były duże wahania):
    EUR 4,1504 sell
    EUR 4,1762 Buy

    > Także PKO kasuje średnio 10 gr na jednym euro czyli jakieś około 3%
    > więcej niż kantor aliora.

    Kupione na Cinkciarz.pl euro możesz za darmo przelać do Aliora.

    > W jednym i drugim banku wypłaty z bankomatów są darmowe na cały świecie,
    > więc zdecydowana przewaga na kantorem aliora.

    Może warto rozważyć płatność kartą.

    > Pytanie jest zasadniczo takie, że złotówka mocno się osłabiła do dolara
    > ale już euro powróciło mniej więcej na swój kurs. Jeżeli THAI BAHT nie
    > wzmocnił się do złotówki tak jak dolar to można założyć że aktualnie
    > kantor aliora i jego karta USD to nie jest najlepsze rozwiązanie do
    > płacenia poza EU.

    Tu jest przewaga kantoru. Wiesz za ile kupiłeś EUR czy USD, zatem wiesz,
    ile kosztuje Cię towar. Przy ostatnich dynamicznych zmianach kursu można
    się trochę zdziwić, gdy przyjdzie rozliczenie. W Aliorze pierwsza
    wypłata za granicą jest darmowa, co może też rozwiązać problem, jeśli
    koniecznie ktoś chce na miejscu zaopatrzyć się w lokalną walutę. Raz a
    konkretnie. Chociaż nie sądzę, by z wymianą USD był tam problem.

    --
    Pozdrawiam