  • Data: 2006-10-17 17:34:23
    Temat: Re: przeniesc kredyt czy nie? jak policzyc koszty..
    Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > 500zł

    auć... konkretnie jak za aneks
    przy czym w cenniku jest, ze zmiana umowy jest od 150pln,
    skad wiadomo ze to 500? tyle po prostu żądają?

    Jeszcze prosze o chwile cierpliwosci.
    W umowie mam taki zapis (pewnie standard)
    "Splata kredytu przed uplywem terminow okreslonych w Harmonogramie
    splat [...], wymaga zlozenia przez Kredytobiorce pisemnej dyspozycji
    wskazujacej, czy wczesniejsza splata skroci okres splaty kredytu z
    zachowaniem wysokosci miesiecznych rat kapitalowo-odsetkowych czy
    zmniejszy wysokosc miesiecznych rat kapitalowo-odsetkowych z
    zachowaniem okresu splaty kredytu oraz zawarcia aneksu do umowy
    kredytu."

    Rozumiem, ze powyzsze jednoznacznie okresla, ze aneks przy
    wczesniejszej czesciowej splacie wymaga aneksu? Bo jednoczesnie
    w cenniku dolaczonym do umowy jest
    "3.6 Przedterminowa czesciowa splata kredytu oprocentowanego wg
    stopy zmiennej - bez oplat
    3.12 Inna zmiana warunkow umowy na wniosek klienta - od 150pln"

    Jak dla mnie z powyzszego wynikalo, ze czesciowa splata mojego
    kredytu jest bezplatna, ale czy wymaga aneksu? Nie jest to dla
    mnie jednoznaczne...
    Natomiast w najnowszym cenniku (dostalem poczta) nie ma nic
    o czesciowej splacie kredytu oprocentowanego stopą zmienną
    (jest tylko o oplacie, jezeli ta splata przekracza 50% kredytu
    w ciagu 3 lat), natomiast punkt o zmianie umowy na wniosek
    klienta pozostal. Czyzbym ukrycie dostal podwyzke? :)

    Martwi mnie tez to "od 150pln" bo to moze byc kazda kwota... :/

    > Oprocentowanie (wysokość) pozostaje niezmienne. Zmienia się natomiast
    > wysokość odsetek, ponieważ są liczone od mniejszego kapitału (jak
    > rozumiem, cały czas wspominasz o nadpłacie kapitału), czyli maleje rata.
    > Możesz też zachować wysokość raty i skrócić okres kredytowania (albo po
    > prostu wpłacić kilka rat na raz i mieć spokój ze spłacaniem przez kilka
    > m-cy ;) ).

    ale chodzilo mi o to, jak rozklada sie owe 3000CHF. Czy calosc schodzi
    z salda kredytu, czy tez czesc np. jest przeznaczana na odestki
    policzone za jednym zamachem od splacanej sumy?
    Krotko mowiac czy majac powiedzmy 30000CHF dlugu, splacajac 3000CHF
    pozostaje dlug 27000CHF, czy tez np. 27800, bo 800 to odestki od
    splacanej sumy 3000CHF

    Sierp

    Sierp