    From: "Tomasz Józefiak" <t...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przewalutowanie - rzeczowe podpowiedzi
    Date: Thu, 3 Apr 2003 23:57:30 +0200

    "mimod" <m...@w...pl> wrote in message
    news:b6e03h$3pb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witajcie,
    > Posiadam kredyt mieszkaniowy w PKO BP SA w euro. W chwili obecnej zostalo
    mi
    > ok 9000 (jaki jest obecny kurs euro nikomu nie musze przypominac).
    > Zastanawiam sie nad spalceniem tego i kilku innych pomniejszych kredytow,
    > kredytem konsolidacyjnym w GE mieszkaniowym.
    > Doradzcie mi jaka walute wybrac: zostac przy euro, liczac, ze wyzej juz
    > podskoczyc nie powinien czy tez moze wybrac rodzima walute? Czekam na
    Wasze
    > konstruktywne porady!

    Jestem w podobnej sytuacji i radze Ci spojrzec na sprawe w ten sposób. Tak
    dlugo jak pozostajesz z zadluzeniem przy euro, strate na kursie fizycznie
    ponosisz tylko raz w miesiacu przy placeniu wyzszej raty. W momencie
    przewalutowania na PLN "konsumujesz" strate na calej sumie kredytu. Ja na
    Twoim miejscu pozostalbym wiec przy euro, ewentualnie zmienil na CHF. No
    chyba ze przewidujesz jakies harce naszych polityków (tfu...) i dalsza ostra
    obsuwe zlotego...
    Moim skromnym zdaniem euro juz nie powinien duzo zdrozec, inna sprawa czy
    równie chetnie spadnie...
    Za euro moze przemawiac fakt, ze wczesniej czy pózniej ma zawitac do nas i
    zniknie ryzyko kursowe (choc wtedy w razie wysokiego sztywnego kursu wymiany
    Twoja obecna strata sie zmaterializuje bez szans na odkretke...)
    PLN polecam jesli godzisz sie z obecnymi stratami i chcesz miec swiety
    spokój. Ale nie w GE - maja kiepskie %. Za to poprawili ostatnio oferte na
    kredyty walutowe: obnizyli % i dolozyli CHF. Niestety odchodza od kursu
    sredniego NBP:((
    Zycze wlasciwej decyzji;-)

    Pozdrawiam,
    Tomasz