  • 1. Data: 2003-04-02 06:29:31
    Temat: przewalutowanie - rzeczowe podpowiedzi
    Od: "mimod" <m...@w...pl>

    Witajcie,
    Posiadam kredyt mieszkaniowy w PKO BP SA w euro. W chwili obecnej zostalo mi
    ok 9000 (jaki jest obecny kurs euro nikomu nie musze przypominac).
    Zastanawiam sie nad spalceniem tego i kilku innych pomniejszych kredytow,
    kredytem konsolidacyjnym w GE mieszkaniowym.
    Doradzcie mi jaka walute wybrac: zostac przy euro, liczac, ze wyzej juz
    podskoczyc nie powinien czy tez moze wybrac rodzima walute? Czekam na Wasze
    konstruktywne porady!

  • 2. Data: 2003-04-02 06:42:24
    Temat: Re: przewalutowanie - rzeczowe podpowiedzi
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mimod" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Doradzcie mi jaka walute wybrac: zostac przy euro, liczac, ze wyzej juz
    > podskoczyc nie powinien czy tez moze wybrac rodzima walute? Czekam na

    Chce Ci się bawić w nowe kredyty, jeśli zostało Ci tak niewiele???
    Na tym Euro już zostało wtopione, więc po co podejmować drugi raz ryzyko????

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 3. Data: 2003-04-02 06:43:36
    Temat: Odp: przewalutowanie - rzeczowe podpowiedzi
    Od: "mimod" <m...@w...pl>

    > Chce Ci się bawić w nowe kredyty, jeśli zostało Ci tak niewiele???
    > Na tym Euro już zostało wtopione, więc po co podejmować drugi raz
    ryzyko????

    Bardziej chodzi mi o to by obiac jednym zobowiazaniem wszystkie moje
    kredyty. A 9000 Euro to dla mnie calkiem pokazna suma (na dzis to prawie
    40000 pln)

  • 4. Data: 2003-04-02 07:00:25
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    > ryzyko????
    >
    > Bardziej chodzi mi o to by obiac jednym zobowiazaniem wszystkie moje
    > kredyty. A 9000 Euro to dla mnie calkiem pokazna suma (na dzis to prawie
    > 40000 pln)

    Aaaaa ... 9000 Euro. Siądź na spokojnie i policz wszystkie koszty swoich
    kredytów i nowego kredytu i porównaj - jedyne rozwiązanie.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2003-04-03 12:31:51
    Od: mira-s <m...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003 08:29:31 +0200, "mimod" <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Zastanawiam sie nad spalceniem tego i kilku innych pomniejszych kredytow,
    >kredytem konsolidacyjnym w GE mieszkaniowym.

    przemysl czy dobrze wybrales bank - poczytaj stare posty na grupie

    Pozdrowionka
    mira-s

  • 6. Data: 2003-04-03 21:57:30
    Od: "Tomasz Józefiak" <t...@p...gazeta.pl>

    "mimod" <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Doradzcie mi jaka walute wybrac: zostac przy euro, liczac, ze wyzej juz
    > podskoczyc nie powinien czy tez moze wybrac rodzima walute? Czekam na

    Jestem w podobnej sytuacji i radze Ci spojrzec na sprawe w ten sposób. Tak
    dlugo jak pozostajesz z zadluzeniem przy euro, strate na kursie fizycznie
    ponosisz tylko raz w miesiacu przy placeniu wyzszej raty. W momencie
    przewalutowania na PLN "konsumujesz" strate na calej sumie kredytu. Ja na
    Twoim miejscu pozostalbym wiec przy euro, ewentualnie zmienil na CHF. No
    chyba ze przewidujesz jakies harce naszych polityków (tfu...) i dalsza ostra
    obsuwe zlotego...
    Moim skromnym zdaniem euro juz nie powinien duzo zdrozec, inna sprawa czy
    równie chetnie spadnie...
    Za euro moze przemawiac fakt, ze wczesniej czy pózniej ma zawitac do nas i
    zniknie ryzyko kursowe (choc wtedy w razie wysokiego sztywnego kursu wymiany
    Twoja obecna strata sie zmaterializuje bez szans na odkretke...)
    PLN polecam jesli godzisz sie z obecnymi stratami i chcesz miec swiety
    spokój. Ale nie w GE - maja kiepskie %. Za to poprawili ostatnio oferte na
    kredyty walutowe: obnizyli % i dolozyli CHF. Niestety odchodza od kursu
    sredniego NBP:((
    Zycze wlasciwej decyzji;-)

    Pozdrawiam,
    Tomasz