    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: pulapki w umowach kredytowych
    Date: Tue, 6 Sep 2005 18:06:00 +0200

    Użytkownik "Jacek" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:dfjp28$pq9$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Czesc,
    >
    > czego nalezy sie wystrzegac (jakich zapisow) w umowach kredytowych? Czy
    > banki wpisuja tam np. mozliwosc zadania wczesniejszej (lub
    natychmiastowej)
    > splaty kredytu? Czy nie naduzywa sie weksla? Na co jeszcze trzeba zwrocic
    > uwage?
    >
    > Jacek

    Prawie zawsze jest zapis o możliwości wypowiedzenia umowy co oznacza
    konieczność natychmiastowej ("natychmiastowa" też winno być zdefiniowane -
    np w ciągu miesiąca) spłaty - ale też powinny być jasno okreslone zasady
    kiedy to może się stać. Wystrzegać sięnalezy zapisów uznaniowych - typu
    "jeśli bank uzna że pogorszyła się sytuacja finansowa klienta"

    Często spotyka sięzapis o zobowiązaniu do niezaciągania innych kredytów i
    pozyczek - pół biedy jak jest limit takiego zadłużenia powyżej którego chcą
    wiedzieć. Gorzej gdy jest to bez limitu (np w Multibanku) i w zasadzie o
    pożyczkę 100zł od kolegi powinieneś prosic ich o zgode. Jeszcze nie
    widziałem aby bank z powodu "potajemnego" zadłużenia (w sensownych
    granicach) wypowiedział umowę, ale punkt jest głupi

    Zasada oprocentowania przy zmienej stopie winna być konkretnie opisana "np
    WIBOR + x.x %"