    From: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: pytanie
    Date: Sat, 27 Jun 2009 20:34:32 +0000 (UTC)

    macieks <m...@g...com> napisał(a):

    > "Dlaczego pomimo tego i=BF Donek dodrukowa=B3 15 mld, ceny nie wzros=B3y o
    > 15%.
    > Jaki trick sie za tym kryje i kiedy on da zna=E6 o sobie ?. "
    >
    > Donek dodrukowa=B3, niez=B3e, niez=B3e.
    >

    > Kr=F3tka wyk=B3adnia jak to wygl=B1da, ekonomiczny elementarz:
    >
    > BANKI kreuj=B1 (tworz=B1 nowy) pieni=B1dz w pa=F1stwie, za pomoc=B1 kredyt=
    > =F3w.
    > BANK CENTRALNY kontroluje t=B1 ilo=B6=E6 za pomoc=B1 st=F3p rezerw
    obowi=B1=
    > zkowych
> [...]

    przyczyną inflacji jest nadmiar pieniadza na ryku, trudno mi wyobrazić sobie
    żeby wzrost cen powodował pojawienie się na rynku większej ilości pieniędzy
    to jego drukowanie i wprowadzanie do obiegu powoduje zwiększenie ich ilości
    tak więc kolego chyba masz kłopoty z myśleniem ale trenuj może kiedyś
    zaskoczysz zamiast powtarzać jak papuga